ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

چگونه لاغر شویم؟

تداوم وزن ایده آل بستگی به رعایت رژیم غذایی مناسب دارد . دلیل شکست بسیاری از رژیم های غذایی در طولانی مدت این است که این رژیم ها جوانب مختلف کاهش وزن را در نظر نمی گیرند.

افرادی در کاهش وزن موفق تر هستند که هدف آنها از این کار سلامت بدنشان باشد ، نه لاغر شدن. به جای اینکه دائماً نگران آن باشید که آنچه که می خورید بر وزن شما چه تاثیری خواهد داشت به این موضوع توجه کنید که انتخاب شما در مواد غذایی چگونه می تواند بر سلامت شما تاثیر بگذارد اگر تصمیم به لاغر شدن و کاهش وزن گرفته‌اید و از وضعیت فعلی خود راضی نیستید، مطمئن باشید یک رژیم غذایی سخت و شدید یا انجام تمرینات ورزشی سنگین راه‌ حل مناسبی نخواهد بود.


به خاطر داشته باشید از دست دادن 6 کیلو گرم در 2 هفته به هیچ وجه خوشحال کننده نیست. مهم است که بدانید ، هر چه سریعتر وزن خود را کم کنید ، احتمال آن که به همان سرعت دوباره به وزن سابق خود برگردید بیشتر است .زیرا احتمال دارد بیشتر میزان آب بدن و ماهیچه خود را از دست داده باشید تا چربی .از آنجایی که بافت ماهیچه ای برای متابولیسم بدن یک امر حیاتی است ، از دست دادن این بافت باعث می شود میزان کالری سوزی در فرد پایین بیاید . چربی سوزی زمانی اتفاق می افتد که وزن به آرامی کاهش پیدا کند . سعی کنید در یک هفته بیشتراز نیم کیلو وزن کم نکنید . در افراد بسیار چاق کاهش وزن در یک هفته  تا یک کیلوگرم دریک ماه اول بلا مانع است. توجه داشته باشید هر چه به وزن طبیعی نزدیک می شوید کاهش وزن می بایستی آهسته تر انجام شود  .همان طور که قبلاً اشاره شد در هفته حداکثر نیم کیلو کاهش وزن  مناسب می است .  نکته ای که هیچگاه نباید فراموش کنید این است که بدن انسان فقط تغییرات آهسته و مستمر را می پذیرد. برای لاغر شدن چیزی که مهم است، داشتن یک برنامه مناسب تغذیه ورزش توام با یکدیگر می باشد که به شما امکان رسیدن به نتایج مفید در سلامتی و نیز داشتن عضلات ساخته شده و کارآمد را می دهد.


برای لاغر شدن چی بخوریم؟

 سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس دار و میوه هایی که قندشان به سرعت جذب نمی‌گردند و به عبارتی دارای قند پیچیده می‌باشن. مصرف لبنیات از نوع کم چرب، تخم مرغ، گوشت قرمز و گوشت سفید بدون چربی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این موارد جایگزینی روغن های مایع گیاهی به جای روغن های حیوانی و هیدروژنه نیز برای لاغر شدن ضروری است.


مطالب مرتبط

بهترین راه لاغر کردن شکم و پهلوها

بهترین غذاها برای لاغر شدن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد