X
تبلیغات
رایتل
جمعه 8 دی‌ماه سال 1391
توسط: ali

تغییراتی ساده برای تغذیه سالم و کاهش وزن

شما میتوانید اصلاحات ساده ای را در رژیم غذایتان انجام دهید که منجر به کاهش کالری دریافتی و کاهش مصرف برخی از مواد غذایی ( مانند غذاهای حاوی کلسترول ) شود.

برای رسیدن به هدف تغذیه سالم و یا کاهش وزن به نکات ساده زیر توجه کنید:

  • به جای شیر پرچرب از شیر بدون چربی استفاده کنید. شیر پر چرب و بدون چربی به جز تفاوت در میزان کالری و چربی مضر از نظر ارزش غذایی تفاوت دیگری ندارند.
  • از گوشت های کم چرب به جای پیه و دنبه استفاده کنید. گوشتبدون پوست ماکیان را جایگزین گوشت های پر چرب کنید.
  • تمام چربی قابل رویت در گوشت را هنگام تمیز کردن آن از گوشت جداکنید.
  • موادغذایی را انتخاب کنید که چربی اشباع شده و سدیم کمی داشته باشند.
  • مواد غذایی با فیبر بالا نظیر میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار را انتخاب کنید.
  • به جای خامه ترش از ماست بدون چربی استفاده کنید.
  • سس های که برایغذا و سالاد درست می کنید را در ظرفی جداگانه بریزید نه روی غذا. با این روش می توانید در مصرف سس ها کنترل داشته باشید.
  • به جای گوشت ها از حبوباتی مانند لوبیا، عدس و سویااستفاده کنید.
  • کره و روغن های حیوانی را با روغن زیتون جایگزین کنید.
  • در تهیه غذاها از پختن در فر، کبابی کردن و روش های سالم به جای سرخ کردن استفاده کنید.


مطالب مرتبط

چگونه لاغر شویم؟

بهترین روش کاهش وزن چیست؟