X
تبلیغات
رایتل
چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391
توسط: ali

تغذیه صحیح برای کوچک کردن شکم

تغذیه ناصحیح و عدم تحرک و ورزش نکردن باعث می شود که چربی های اضافی بدن در قسمت شکم تان تجمع پیدا کنند. اما چه کارهایی باید انجام دهیم تا شکمی صاف داشته باشیم؟


شاید باور کردنش کمی سخت باشد اما تحقیقات اخیر دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد، اصلی‌ترین دلیل مرگ در آمریکا نه به واسطه مشکلات حادی مانند تصادف، نزاع یا صدمات شدید بلکه به دلیل مسائلی است که در طولانی مدت به واسطه یک زندگی ناسالم به بدن تحمیل شده و اصلی ترین آن هم چاقی و اضافه وزن است. اضافه وزن به‌خصوص در ناحیه شکم سبب تورم شکم و شکسته شدن سدهای دفاعی بدن می‌شود.



اولین قدم برای کوچک کردن شکم تغذیه صحیح است. اما تغذیه صحیح چیست؟ 

اصولا نباید بگذاریم انباشتگی هایی از انرژی به صورت چربی در بدن ما به طور خزنده ایجاد شود و اگر تعادلی در دریافت و مصرف انرژی  فراهم نماییم به مدت 10 سال می توانیم وزن فعلی بدنمان را حفظ کنیم ولی به دلیل اینکه هر 10 سالی که از مرز 25 سالگی فراتر می رویم نیاز ما به انرژی پایه به مقدار 5 تا 7 درصد کاهش می یابد اگر بخواهیم وزن و اندام خود را حفظ کرده و از بزرگ شدن باسن و بزرگ شدن شکم جلوگیری کنیم باید به همین نسبت دریافت انرژی روزانه را کاهش دهیم.


افرادی کهبه اضافه وزن چه در ناحیه شکم چه در دیگر نواحی بدن مبتلا هستند می توانند با کمک یک متخصص یا کارشناس تغذیه با یک رژیم متعادل و متناسب و متنوع و با کاهش مقدار مختصری از انرژی مورد نیاز روزانه بدن به آرامی به کاهش وزن حقیقی و ماندگاری که دور از هر عارضه ای می باشد دست پیدا کنند.


اصولا هیچ ماده غذایی برای لاغری یا چاقی قسمت خاصی از بدن وجود ندارد البته بعضی از مواد غذایی مثل فست فودها، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس، شکلات و شیرینی ها که به صورت عادتی مصرف می شوند اغلب، گرایش به انباشته شدن انرژی در ناحیه احشاء و شکم و پهلوها دارند و اگر بخواهیم از چاقی های این قسمت های بدن جلوگیری کنیم باید مصرف این مواد را به حداقل برسانیم.




مطالب مرتبط

کوچک کردن شکم

رژیم برای کوچک کردن شکم