ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

دوچرخه سواری

توسعه تکنولوژی و پیشرفت ماشین آلات، در کنار تمامی مزایای خود، باعث شده است که زندگی افراد، کم تحرک تر و ساکن تر شده و این عدم تحرک و فعالیت عضلات و ماهیچه ها که منجر به سست شدن آنها می شود، عواقب ناگواری به همراه خواهد داشت. در صورتی که به راحتی می توان از بروز این آسیب ها جلوگیری کرد.

وقتی می خواهیم به وزن ایده ال برسیم و تناسب اندام داشته باشیم و  تصمیم به کاهش وزن می کنیم و با برنامه غذایی و ورزش خوب و درست نداشته باشیم این باعث ناراحتی و استرس  می شود که طبیعتاً در رفتار و حرکات ما تاثیر بدی خواهد شد. با توجه به اینکه تمام ورزشها می تواند در کاهش وزن و قدرت بدنی تاثیر دارد اما از همه ورزشها مهم تر دوچرخه سواری می باشد. که سن و جنس (مرد و زن) خاصی ندارد در تمام سنین  می شود انجام داد و خیلی زود نتیجه گرفت .

وﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﮐﻢ ﮐﺮدن وزن ﻧﮕﺎه ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ، ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻢ ﭘﯿﺶ ﻣﯽ آﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻏﺬاﯾﯽ ﺑﻪ طﻮر دراز ﻣﺪت ﺟﻮاب ﺑﺪھﺪ ، اﻣﺎ ورزش ﻣﻨﻈﻢ ھﻤﯿﺸﻪ ﺟﻮاب ﻣﯽ دھﺪ. ھﺮ ﻧﻮع ورزش ﻣﻨﻈﻢ دارای ﻓﺎﯾﺪه اﺳﺖ ، اﻣﺎ دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ ﺧﻮب ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﭼﻮن آﺳﯿﺐ ھﺎی ﮐﻤﺘﺮی در ﻧﺘﯿﺠﻪ اﻧﺠﺎم آن روی ﻣﯽ دھﺪ.

دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﺳﻮزاﻧﻨﺪه ﮐﺎﻟﺮی ﻋﺎﻟﯽ ھﻢ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻓﻮاﯾﺪ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ دارد. طﺒﻖ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻨﯿﺎد ﻗﻠﺐ ﺑﺮﯾﺘﺎﻧﯿﺎ ، دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﺣﺪاﻗﻞ 20 ﻣﺎﯾﻞ در ھﻔﺘﻪ ﺧﻄﺮ اﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎری ﻗﻠﺒﯽ ﮐﺮوﻧﺮی را ﺑﻪ ﮐﻤﺘﺮ از ﻧﺼﻒ در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﻏﯿﺮ دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮارھﺎ ﮐﺎھﺶ ﻣﯽ دھﺪ. دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ آرام 12 ﻣﺎﯾﻞ در ﺳﺎﻋﺖ در ﺟﺎده ای ﺻﺎف 450 ﮐﯿﻠﻮ ﮐﺎﻟﺮی در ﺳﺎﻋﺖ ﻣﺼﺮف ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. اﺣﺴﺎس ﺟﻮاﻧﯽ ھﻢ در ﺷﻤﺎ اﯾﺠﺎد ﻣﯽ ﮐﻨﺪ و اﺳﺘﺮس را ﻣﯽ ﮐﺎھﺪ. ھﻤﭽﻨﯿﻦ ادﻋﺎ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ﺳﺮﻋﺖ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﺴﻢ ﺗﺎن را ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺖ ھﺎ ﭘﺲ از آن ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺑﺮد ، در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﺪن ﺗﺎن ﺣﺘﯽ ﭘﺲ از ورزش ھﻢ ﺑﻪ ﺳﻮزاﻧﺪن ﮐﺎﻟﺮی ھﺎ اداﻣﻪ ﻣﯽ دھﺪ.

فواید دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یک تمرین و ورزش هوازی است که به استقامت قلب و عروق کمک می کند. این ورزش یک فعالیت منظم است که می تواند تأثیر به سزایی در تناسب قسمت بالای پا و مچ پا داشته باشد و به تقویت ماهیچه های اطراف زانو و پشت ران، مفاصل زردپی لیگافتها، ماهیچه های چهارسر ران، همتسرینگ ولگن کمک می کند. از دیگر فوایدی که با دوچرخه سواری می توانید به بدنتان برسانید، بالا بردن مصرف اکسیژن بدن، تقویت قدرت عضلانی پاها، تقویت توانایی بدن برای جلوگیری از ساخت اسید لاکتیک و کاهش درصد چربی بدن می باشد. از دیدگاه قدرتی، دوچرخه سواری به دویدن بعنوان یک ورزش قلبی-عروقی ارجحیت دارد چون در دوچرخه سواری شما بطور مداوم علیه یک مقاومت در حال ورزش هستید. 


مطالب مرتبط

فواید دوچرخه سواری

کاهش وزن با دوچرخه سواری


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد