X
تبلیغات
رایتل
چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391
توسط: ali

چگونه هر روز ورزش کنیم؟

همه ما درباره فواید ورزش کردن زیاد شنیده و می دانیم. اما شاید مشکل بیشتر افراد تبدیل ورزش به یکی از اولویت های زندگی روزانه باشد. نکات زیر را بخوانید و سعی کنید با استفاده از این نکات ورزش را به یکی از الویت های زندگیتان تبدیل کنید.


صحر خیز باشید

صبح زود از خواب بیدار شوید. تحقیقات نشان داده افرادی که ورزش اولین کاری است که در طول روز انجام می دهند به ورزش پایبند تر هستند.


واقع گرا باشید

اهداف کوچک و قابل دستیابی را برای شروع کار تعیین کنید. اگر ورزش را تازه شروع می کنید 3 روز در هفته ورزش کم فشار مانند پیادروی یا دویدن آرام برنامه مناسبی است.هنگامی که آمادگی بدنی شما افزایش پیدا کرد می توانید 5 روز یا تعداد روزهای بیشتری در طول هفته ورزش کنید.


برنامه داشته باشید

یک برنامه برای تمرین کردن داشته باشید. بهتر است برنامه متنوع ای برای جلوگیری از یکنوتختی داشته باشید. هر جمعه برنامه ورزشی طول هفته را تعیین کنید و مانند نسخه یک پزشک به انجام آن پایبند باشید. برنامه شما می تواند به سادگی برنامه زیر باشد.

دوشنبه: 30 دقیقه پیاده روی ؛ چهارشنبه: 10 دقیقه پیاده روی + 15 دقیقه  حرکات شنا و دراز نشست


پاسخگو باشید

شخصی را پیدا کنید که به آن جوابگو باشید. این شخص می تواند یک دوست که با او تمرین می کنید یا مربی شخصی باشد. راه دیگر برای علاقه مند شدن و پایبند بودن به برنامه ورزشی، تمرین کردن با فردی است که الهام بخش شما باشد.


هدف داشته باشید

اهداف را مشخص کنید و در مسیر پیشرفت حرکت کنید. ممکن است هدف شما کم کردن وزن و یا افزایش توان بدنی باشد. هدف می تواند به سادگی جمله ورزش برای تمام روز های ماه باشد، اما اهداف واضح و روشن انگیزنده ترهستند.


تمرین را جذاب کنید

علاقه مندی هایتان را کشف کنید، ممکن است داشتن هدف به تنهایی برای شما انگیزنده نباشد. شما می توانید کارهای مورد علاقه تان را هم به برنامه ورزشی تان اضافه کنید. به پارک مورد علاقه تان برای ورزش کردن بروید. به موزیک گوش دهید، تلویزیون نگاه کنید یا مجله مورد علاقه تان را در هنگام ورزش بخوانید.


مطالب مرتبط:

بهترین ورزش ها برای کنترل و کاهش وزن

ورزش صبحگاهی


منبع: 

فرادانا:: چگونه هر روز ورزش کنیم