ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

برای کاهش وزن باید بیشتر ورزش کنید

مراکز پیشگیری و کنترل بیماریها توصیه می کنند که روزانه حداقل 30 دقیقه از وقت خود را به انجام فعالیتهای ورزشی اختصاص دهید. انجام این مقدار فعالیت ورزشی برای بهبود سلامت قلب و فعال بودن مفید است، اما تحقیقات نشان داده است که کسانی که می خواهند وزن کم کنند باید بیشتر از این میزان گفته شده فعالیت کنند. چیزی در حدود 2 برابر این زمان یعنی یک ساعت در روز.

در مرکز کنترل وزن (NWCR) که بالغ بر 5000 نفر عضو دارد و اعضای آن بطور میانگین 30 کیلوگرم از وزن خود را کاهش داده و برای مدت پنج سال این کاهش وزن را نگه داشته اند، روزانه به مدت یک ساعت ورزش می کنند.



در یک مطالعه تحقیقاتی که نتیجه آن در مجله " آرشیو پزشکی داخلی"  در سال منتشر شد محققان 200 نفر از بانوانی را که چاق بوده و یا از اضافه وزن رنج می بردند و تحت رژیم غذایی و انجام فعالیتهای ورزشی بودند به مدت 2 سال تحت نظر قرار دادند. کسانی که وزن خود را حفظ کرده بودند در مقایسه با کسانی که وزن آنها برگشته بود بطور مرتب در هفته 275 دقیقه یا 5 روز در هفته، هر روز به مدت 55 دقیقه ورزش می کردند.


به عبارت دیگر کارهایی نظیر بالا رفتن از پله ها ، راه رفتن در مغازه ها و باغبانی راههای بسیار خوبی برای بالا بردن میزان فعالیت فیزیکی می باشند اما برای کاهش وزن بطور جدی باید روزانه حداقل یک ساعت فعالیت فیزیکی با شدت متوسط انجام داد. ورزش هایی مانند پیاده روی و دوی آرام برای شروع، بخصوص برای کسانی که اضافه وزن بالایی دارند و  سطح آمادگی جسمانی پایینی دارند گزینه های مناسبی می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد