ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

چرا باید وزن خود را کم کنید؟

چرا باید وزن خود را کم کنید؟ در ادامه مطلب پاسخ هایی مفید برای این پرسش ارائه شده است.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

داشتن اضافه وزن حتی به میزان کم، بخصوص اگر چربی در ناحیه شکم ذخیره شده باشد، خطر پیشرفت دیابت نوع دو، افزایش فشار خون و سطح بالای کلسترول را افزایش می دهد، وزن و اندام مناسب میتواند از این بیماریها جلوگیری کند. ورزش یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به وزن ایده آل است.


درمان کلسترول و فشار خون بالا

در مبتلایان به دیابت نوع دو، فشار خون بالا، کلسترول بالا یا ترکیبی از این بیماریها، کم کردن وزن بهترین درمان است. ورزش روزانه به تنهایی یا همراه با سایر درمانها بسیار مؤثر است و حتی گاهی نیاز به درمان دارویی را نیز از بین می برد.


پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

افزایش وزن یک عامل خطر در بیماری های قلبی – عروقی میباشد، این جمله به این معنی است که حتی در غیاب دیابت، افزایش فشار خون یا سطح بالای کلسترول یا حتی وقتیکه این بیماریها بخوبی درمان شوند، کاهش وزن میتواند طول عمر شما را افزایش دهد.


کاهش فشار بر روی مفاصل

اضافه وزن باعث تحمیل فشار مداوم بر روی مفاصل مختلف از جمله مچ، زانو، لگن و ستون فقرات کمر میشود که با گذشت زمان باعث فرسودگی و درد مفاصل میشود و باعث کاهش توانایی حرکت میشود. کاهش وزن سبب ایجاد احساس راحتی می شود که شاید شما در زمانیکه بار سنگینی را زمین میگذارید، تجربه کرده باشید.


بهبود وضعیت تنفسی

بزرگی شکم، نفس کشیدن را با مشکل مواجه میکند و ممکن است این احساس سختی در تنفس وقتی شما خواب هستید خطرناک باشد و استعداد ایجاد عفونت مجاری تنفسی، برونشیت مزمن و نارسایی تنفسی را در شما افزایش دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد