ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

تغذیه مناسب برای افزایش حافظه و بهبود عملکرد مغز

اگر می خواهید مغزتان را تقویت کنید و حافظه ای قوی داشته باشید تغذیه سالم و مناسب یکی از راه های رسیدن به این هدف است. تا پایان این مطلب با ما همراه با شید تا شما را با چند ماده غذایی مناسب برای تقویت حافظه آشنا کنیم.


امگا 3 و تقویت حافظه

اولین مساله استفاده از منابع حاوی روغن ‌های مایعی است که دربردارنده اسید های چرب امگا 3 هستند. بهترین منبع امگا 3 آبزیان به‌ خصوص ماهیان چرب هستند. دانه ‌های روغنی نظیر بادام، گردو، بادا‌م ‌زمینی، کنجد و تخم ‌کتان هم از منابع اسیدهای چرب امگا 3 هستند. اما اکنون که آلودگی محیط ‌زیست با جیوه مطرح است، نمی ‌توان به خانم‌ های باردار توصیه کرد که زیاد ماهی مصرف کنند اما به جای آن می ‌توانند از منابع گیاهی امگا 3 بهره ببرند. 


ویتامین ب

علاوه بر روغن ‌ها، ویتامین‌ های گروه B نیز در تقویت حافظه دخیل هستند و غلات کامل، جوانه گندم،‌ مخمر آب ‌جو و جگر به عنوان منابع تامین‌ کننده ویتامین ب محسوب می ‌شوند.


نقش آنتی اکسیدان ها در تقویت حافظه

یکی دیگر از مواردی که روی هوش و تقویت قدرت حافظه موثر است، استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی‌ اکسیدان‌ هاست. موادی نظیر سبزیجات تازه با خنثی کردن رادیکال ‌های آزاد حالت ارتجاعی رگ ‌ها را حفظ کرده و موجب خون ‌رسانی بهتر به مغز و اعصاب شده و به طور غیرمستقیم از کاهش توانایی فکری جلوگیری می ‌کنند.


فعالیت فکری

البته فعالیت های فکری مانند حل جدول، آموختن هنرهای جدید، مشاعره و حفظ کردن شعر، مطالعه روزنامه، کتابخوانی، آموختن زبان جدید حتی در حد چند کلمه و به کارگیری آنها در محاورات روزمره، ثبت وقایع روزانه در دفتر خاطرات، یادآوری خاطرات گذشته و... به تقویت حافظه نیز کمک قابل توجهی می کند.



مطالب مرتبط

تقویت حافظه با ورزش و فعالیت بدنی

ورزش و نقش آن در درمان آلزایمر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد