ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

پیاده روی از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند

پیاده روی ورزشی بسیار مناسب برای افزایش استقامت قلبی و تنفسی بدن انسان است، علاوه بر این  پیاده روی از ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون، چربی خون، بیماری اعصاب و حتی برخی از سرطان ها جلوگیری می کند.

پیاده روی ورزشی است که فرد با انجام مداوم آن می تواند استقامت قلبی و تنفسی بدنش را افزایش دهد. استقامت قلبی و تنفسی، به این معنا است که قلب، عروق خونی و دستگاه تنفسی به خوبی کار کنند و به راحتی نیز اکسیژن را به سمت سلول ها برده و مصرف کنند. پیاده روی از جمله ورزش های هوازی است که منجر به تقویت این فاکتور مهم در بدن انسان می شود.



چگونه پیاده روی کنیم؟

نحوه پیاده روی به آمادگی بدن افراد بستگی دارد و به دلیل این که پیاده روی نوعی حرکت است، روی تندرستی تاثیر می گذارد و البته این که چقدر تاثیر دارد به آمادگی فرد و فشار تمرینی او بستگی دارد. اگر فردی تاکنون هیچ فعالیت ورزشی انجام نداده است و می خواهد فعالیت خود را با پیاده روی آغاز کند، می تواند از 20 دقیقه پیاده روی آرام فعالیت خود را آغاز کند و کم کم آن را افزایش دهد تا کمی ضربان قلب او بیشتر شود.


در کل طبق اصل اضافه بار علم تمرین، زمانی که قصد داریم به پیاده روی بپردازیم، باید از پیاده روی آرام آغاز کنیم و رفته رفته با افزایش آمادگی جسمانی، می توانیم به پیاده روی سریع بپردازیم تا به حالت دویدن برسیم. این نوع پیاده روی تاثیرش از همان قدم های ابتدایی شروع می شود.



مطالب مرتبط

افزایش فعالیت

پیاده روی بهترین ورزش برای سلامت و تناسب اندام

پیاده روی

توصیه هایی مفید برای پیاده روی

نظرات 1 + ارسال نظر
شایان سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:26 ب.ظ

پیادهروی واقعا یکی از سادهترین و بهترین ورزش ها است بخصوص اگر با خانواده در یک فضای سبز باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد