ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

آیا وزن کم کردن سریع واقعا ممکن است ؟

مطمئنا زیاد شنیده اید که رژیم‌های پرطرفدار شاید برای کاهش وزن دائمی مناسب نباشند، ولی برای کاهش وزن و لاغری سریع مناسب هستند. 

برخی از رژیم‌ها ناگهان و یکباره طرفداران بسیار پیدا می‌کنند وبسیار محبوب می‌شوند اما واقعا برای همه افراد کارساز نیستند. این رژیم‌های پرطرفدار اغلب برای کاهش وزن در مدت کوتاه محبوب و معروف می‌شوند و در بسیاری از افراد سبب کاهش وزن در زمانی کوتاه می شوند. اما این فقط نکته مثبت این رژیم های غذایی است. نکته منفی و نیمه خالی لیوان این رژیم های غذایی عوارض و مشکلاتی بعدی است که برای فرد به دنبال دارند. برخی از متخصصان بر این باورند، کاهش وزن سریع اصلا جالب نیست و باید کاهش وزن در مدت طولانی انجام شود. 



فرمول کاهش وزن و لاغری

کاهش وزن یک فرمول ریاضی ساده دارد: شما باید بیشتر از آنچه می‌خورید، کالری بسوزانید. به‌طور کلی متخصصان توصیه می‌کنند، اگر افراد روز به روز 500 کالری از میزان مواد‌غذایی مصرفی خود بکاهند و فعالیت‌های روزانه خود را افزایش دهند، گام بزرگ و مثبتی در جهت کاهش وزن و لاغر شدنبرداشته‌اند. با دنبال‌ کردن این نکته مهم در مدت یک هفته شما می‌توانید حدود یک کیلو وزن کم کنید.


کمی در مورد لاغری سریع

اگر بخواهید سریع‌تر وزن کم کنید و لاغر شوید باید کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید نهایتا میزان کالری مصرفی‌تان را تا 1200 کالری یا کمی بیشتر در روزبرسانید. برای ریدن به این میزان کالری دریافتی باید چند ساعت ورزش کنید (مراقب باشید! کم‌کردن ناگهانی میزان کالری مصرفی می‌تواند خطراتی را برای برخی افراد به‌دنبال داشته باشد). با این برنامه می‌توانید هفته اول حدود 1.5 تا 2.5 کیلوگرم وزن کم کنید. رژیم گیرنده‌ هایی که به‌ خوبی برنامه را دنبال می‌کنند، می‌توانند هفته‌ای 2 کیلوگرم بابت رژیم و یک کیلوگرم بابت ورزش‌ های روزانه وزن کم کنند. فراموش نکنید که حذف کردن نمک و نشاسته نیز می‌تواند به میزان چشمگیری در این زمینه موثر باشد. با کاهش سدیم و نشاسته مصرفی، میزان مایعات موجود در بدن کاهش می‌یابد و از این طریق وزن بدن کمتر می‌شود.


البته باید توجه داشت که هرگونه رژیمی مبنی‌ بر مصرف کالری کم و زیر 1000 کالری در روز خطرناک محسوب می‌شود و سلامت بدن‌ تان را به خطر می‌ اندازد.



مطالب مرتبط

سریع ترین راه های کاهش وزن


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد