ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

آبمیوه ها و کاهش وزن

آیا خوردن آبمیوه ها به کاهش وزن کمک می کند و مصرف آبمیوه در زمانی که رژیم لاغری دارید می تواند برای شما مفید باشد. در این مطلب به بررسی تاثیر مصرف آبمیوه های طبیعی و غیر طبیعی در رژیم کاهش وزن می پردازیم.


آب میوه های طبیعی و کاهش وزن

آب میوه های طبیعی مانند آب سیب، پرتقال، هندوانه و ... سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن بوده و می توانند به رفع کم آبی بدن در زمان رژیم غذایی کمک زیادی بکنند. تا اینجای کار مصرف آبمیوه های طبیعی بدون قند افزوده مشکل خاصی ندارد. اما مشکلی که مصرف آبمیوه ها در زمان رژیم های کاهش وزن ایجاد می کنند در میزان کالری و سیر کنندگی آنها است. یک لیوان آب سیب 100 کالری انرژی دارد، این میزان کالری تنها 70 کالری از کالری یک سیب متوسط کمتر است. اما خوردن یک سیب متوسط می تواند برای مدت 1 ساعت به شما احساس سیری بدهد در حالی که یک لیوان آبمیوه شما را سیر نخواهد کرد. علاوه بر این یک سیب کامل داری فیبر ( فیبر نوعی کربوهیدارت است که در دستگاه گوارش بدن انسان هضم نمی شود و به شما احساس سیری می دهد. ) بیشتری نسبت به لیوان آب سیب می باشد که می تواند به کاهش وزن شما کمک بیشتری بکند.


آب میوه های غیر طبیعی و آبمیوه های دارای قند افزوده

با وجود اینکه در مقایسه با نوشابه‌ ها، آب‌ میوه‌ ها بهترند و مقداری ویتامین نصیب بدن می‌کنند اما با این وجود این نوشیدنی‌ها نیز حاوی میزان زیادی قند افزوده هستند. تولید کننده های محصولات غذایی کاری به قصد و نیت شما ندارند. آن‌ ها می‌ خواهند که محصولاتشان بیشتر به فروش برود برای همین هم سعی می‌ کنند آب میوه ها را شیرین‌ تر از حد معمول تولید کنند. اگر قصد لاغری دارید از مصرف این قبیل آب میوه ها دوری کنید.



مطالب مرتبط

5 نوشیدنی مناسب برای کاهش وزن


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد