ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

تاثیر گن های لاغری

در سال‌های اخیر، چاقی به معضل بزرگی در همه کشورهای جهان تبدیل شده. تمایل به داشتن اندام متناسب از یک سو و مشکلات طبی حاصل از چاقی از طرف دیگر باعث شده است که بسیاری از مردم به دنبال راه‌هایی سریع و آسان برای رسیدن به وزن مطلوب خود باشند. در همین رابطه به ویژه در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که وسایل ورزشی، ماساژورها و لباس‌های ویژه‌ای از طرف کارخانه‌های مخلتف عرضه می‌شود که هریک مدعی ایجاد معجزه بوده و به ویژه با تبلیغات وسیع رسانه‌ای توانسته‌اند افراد زیادی را به خریدن این محصولات ترغیب کنند. یکی از محصولاتی که طی سال‌های اخیر عرضه شده کمربندها و گن‌های لاغری است.

 


گن‌ها سال‌های زیادی است که وارد زندگی آدم‌ها شده‌اند. اولین دلیل شهرت گن به مسایل پزشکی برمی‌گردد چون در ترمیم، تاثیر عجیب و شگفت‌انگیزی دارد. مثلا بعد از بعضی جراحی‌ها به کار می‌رود تا در ترمیم و بهبود زخم محل عمل کمک کند. گن‌ها از پارچه‌های کشی مثل لیکرا و اسپاندکس تهیه می‌شوند. وقتی گن می‌پوشید، پارچه کشی و محکم آن، ناحیه مربوط در بدن را تحت‌فشار قرار می‌دهد و اگر در محل مربوطه تجمع چربی یا بدشکلی خاصی وجود داشته باشد، تا حدی ظاهر آن را بهتر نشان می‌دهد. به شما توصیه می کنیم قبل از خرید هر نوع گن لاغری حتما این مطلب را مطالعه نمایید.


نکته شماره 1: فریب شعارهای تبلیغاتی را نخورید


«درمان سلولیت یا چاقی موضعی به‌و‌سیله میکروماساژهای ملایم و دائمی که باعث افزایش جریان خون و لنف در لایه‏های زیرین پوست، سوزاندن کالری بیشتر در ماهیچه‏ها و در نتیجه از بین رفتن چربی‏های انباشته (سلولیت) طی چند روز می‌شود…»؛ «کاهش توده چربی، افزایش صافی، نرمی و قابلیت کشسانی پوست، کاهش سایز دور کمر، باسن و ران، کاهش چین‏های ایجادشده روی شکم و ران، برطرف‌سازی استریا، بهبود و اصلاح جریان خون، اصلاح دفرمیتی بدن بدون احساس سنگینی و درد…» این تبلیغات واقعا اغواکننده‌اند و هر فردی را به خرید گن‌های لاغری برای داشتن اندامی زیبا تشویق می‌کنند اما این شعارها تا چه حد حقیقت دارند؟ قبل از خرید بهتر است در مورد خصوصیات واقعی گن‌ها و تاثیر آنها تحقیق کنید. سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که خصوصیات گفته شده را داشته باشد نه اینکه فقط شعار باشد .


نکته شماره 2: سایز صحیح را انتخاب کنید


یکی از اشتباه‌های رایج خانم‌ها، انتخاب گن کوچک‌تر از سایز خودشان است. این کار باعث بروز چین‌های ریز روی پوست می‌شود، درحالی که انتخاب گن مناسب به صافی پوست کمک می‌کند.


نکته شماره 3: به جنس پارچه دقت کنید


بهتر است گن از جنس لیزی مثل مخلوطی از پلی‌استر و اسپاندکس باشد. ابریشم و ژرسه نیز مناسب هستند که خط دوخت آنها از روی لباس مشخص نمی‌شود


نکته شماره 4: فقط گاهی بپوشید


گن معمولا انجام حرکات بدن و کشسانی پوست را کاهش می‌دهد پس از آن در برخی از شرایط و موقعیت‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید فقط پوشیدن گن به لاغرشدن کمک نمی‌کند بلکه این لباس‌ها می‌توانند برای چند ساعتی یکی، دو سایز شما را لاغرتر نشان دهند. اگر می‌خواهید واقعا سایز کم کنید، باید به فکر رژیم غذایی صحیح و ورزش باشید.


نکته شماره 5: به شکل بدنتان توجه کنید


لباس‌های زیر فرم‌دهنده مختلفی در بازار موجود است. برخی از انواع آنها تمام اندام را جمع می‌کنند اما برخی دیگر قسمت سینه یا باسن را نمی‌پوشانند، بنابراین با توجه به اندازه اندام خود گن مناسبتان را انتخاب کنید.


نکته شماره 6: گن سفید رنگ نخرید


هرگز گن سفید رنگ انتخاب نکنید. بهترین رنگ برای لباس‌های زیر فرم‌دهنده، کرم و مشکی است. حتی زیر یک لباس سفید نیز گن کرم‌رنگ زیباتر است.


آیا پوشیدن گن برای مدت زمان طولانی عارضه دارد؟


گاهی بعد از پوشیدن گن، خارش و قرمزی پوست دیده می‌شود. جنس این گن‌ها به شکلی است که گرما و تعریق اضافی را در خود نگه می‌دارد و در بیشتر مواقع چند لایه مختلف پارچه و الیاف در آنها به کار می‌رود. بنابراین امکان دارد فرد به یکی از این مواد، حساسیت نشان دهد و اتفاقا چون در محل گن، دما بالا می‌رود و تعریق اتفاق می‌افتد، محیط مرطوب‌ می‌شود و واکنش حساسیت بیشتر می‌شود. گاهی آنقدر حساسیت شدید است که خارش و ضایعات اگزمایی هم به وجود می‌آید. در بعضی موارد نادر، به خصوص اگر گن تنگ‌تر از سایز واقعی باشد، امکان کبودی‌های زیرپوستی هم وجود دارد.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد