ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

بهبود کمر درد با آب در مانی

کمردرد و درد پا در بسیاری از افراد شایع است و یکی از دلایل آن می تواند بیماری دیسک کمر باشد. به طور متوسط 60 تا 80 درصد افراد جامعه در طول زندگی درد دیسک کمر را تجربه می کنند.



در ابتدا به دلایل بروز و علایم این بیماری می پردازیم و سبب تاثیر آب درمانی در کاهش دردهای ناشی در دیسک کمر را بررسی می کنیم.


علل و عواملی که خطر ابتلا به فتق دیسک کمر را افزایش می دهند عبارتند از:


وزن و فتق دیسک کمر

اضافه وزن منجر به افزایش فشار وارد آمده به دیسک ها و باعث بروز فتق دیسک کمر می شود.

شغل و فتق دیسک کمر

افراد با مشاغل سخت بدنی بیشتر در معرض ابتلا به فتق دیسک کمر هستند. بلند کردن، کشیدن، خم و راست شدن و یا چرخیدن های مکرر نیز می تواند  خطر فتق دیسک کمر را افزایش دهد.

ژنتیک و فتق دیسک کمر

برخی از افراد استعداد ابتلا به فتق دیسک کمر را از والدینشان به ارث می برند.


علائم دیسک کمر

دیسک کمر و دردی در ناحیه باسن که ممکن است به سمت ران و یا ساق پا منتشر شود. دیسک کمر و دردی که با انجام دادن فعالیت های روزمره شدید و با کمی استراحت بهتر می شود. دیسک کمر و دردی که با سرفه،عطسه،نشستن،رانندگی‌کردن، و یا خم شدن به جلو تشدید می شود.


درمان بدون جراحی با آب درمانی

معمولا (در حدود هشتاد تا نود درصد) بیماران مبتلا به دیسک کمر با روش های درمان غیر جراحی درمان می شوند.پزشک بهترین درمان دیسک کمر را برای بیماران انتخاب می کند  و در ابتدا روش های بدون جراحی را با توجه به نوع و علائم بیماری دیسک کمرتان در نظر می گیرد .

آب درمانی به دلیل فواید زیاد آب از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است و میتوان از آب درمانی نیز(با صلاح دید پزشک متخصص) برای درمان دیسک کمر بدون جراحی استفاده کرد. استخر رفتن  و شنا در بهبود کمر درد و درد دیسک کمر موثر است و شنا کردن از یک جهت آرامش بخش بوده و از طرف دیگر حالت سفتی عضلات را کاهش می‌دهد که برای مبتلایان به کمردرد  و درد دیسک کمر بسیار مناسب است.


روش هایی هنگام درد دیسک کمر و کمر درد موقع رفتن در آب استخر که در زیر ه آنها اشاره می کنیم:

*برای رفع درد دیسک کمر و کمر درد در عمق های متوسط در 4 جهت راه بروید ؛یعنی راه رفتن درون آب به سمت جلو وعقب وهمینطور راه رفتن درون آب از پهلوی راست به چپ و از چپ به راست در عرض استخر.

*رفع درد دیسک کمر و کمردرد  با شنا کردن بسیار آرام به صورتی که ستون فقرات تحت نیروی شناور آب قرار گیرد

*رفع درد دیسک کمر با ماساژ توسط آب گرم در بخار آب سونا


روش آب درمانی با آب سرد 

برای تسکین دردهای حادمی تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

روش آب درمانی با آب گرم 

برای رفع  بسیاری از بیماری ها موثر است. برای تسکین دردهای مزمن درد دیسک کمر و کمردرد روش آب درمانی با آب گرم از طریق رفتن به حمام با آب داغ و همچنین سونا بسیار مناسب است.


توجه

اگر شما پس از راه رفتن در آب یا انجام فیزیوتراپی حس می‌کنید گزگز و مورمور در پاهای‌تان به وجود آمده و یا بدون کمک دست قادر نیستید روی پنجه و پاشنه راه بروید، باید بلافاصله با پزشک مشورت کنید 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد