ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

چگونه خوش اندام شویم

برای اینکه اندامتان تغییر قابل ملاحظه ای پیدا کند، لازم نیست که حتماً به اندازه یک دونده ماراتن بدوید و یا از یک کوه بلند بالا بروید. در واقع توصیه می کنیم برای رسید به تناسب اندام هیچ گاه یک مرتبه به ورزش سنگین نپردازید، بلکه قدم به قدم پیش بروید. در نظر گرفتن اهداف کوچک، یک روش بسیار موثر برای سوزاندن چربی و داشتن عضلات خوش فرم و خوش اندام شدن است.

کم کردن وزن و خوش اندام شدن ساده است

شما تا به حال فکر کرده‌اید که خط خطی کردن یک صفحه کاغذ و یا بلند کردن یک صندلی نیز می‌تواند موجب کاهش وزن شود؟ مطالعات مختلف نشان داده‌اند که این پا و آن پا کردن و وول خوردن موجب سوزاندن ۸۰۰ کالری در روز می‌شود. برای اینکه در خانه، وزن کم کنید، می‌توانید هنگام تلفن کردن و مکالمه تلفنی با دیگران این پا و آن پا شوید و حرکات ریز روی پنجه را انجام دهید. اگر در حین یک مکالمه ۱۵ دقیقه‌ایی این نرمش‌ها را انجام دهید، ۵ کالری مصرف می‌کنید. اگر خانم هستید، بدون شک عاشق خرید کردن و تماشای ویترین مغازه‌ها هستید، اگر ۱۰ دقیقه در روز این کار را انجام دهید، ۳۵ کالری انرژی مصرف می‌کنید.

گاهی به باغچه منزل سر بزنید و علف‌های هرز را از ریشه خارج کنید. اگر این عمل را تند و سریع انجام دهید، ۶۰ کالری می‌سوزانید. تاتی کردن با کودک ناز و کوچولویتان در منزل، ۴۰ کالری انرژی را از سر شما باز می‌کند.

اگر منزلتان در طبقات بالای آپارتمان است، به جای استفاده از آسانسور از پله‌ها استفاده کنید. جاروبرقی کشیدن نیز به کاهش کالری بدن کمک می‌کند. این بار که یک آهنگ و یا ترانه را در تلویزیون و یا از روی CD گوش می‌دهید، با او همصدا شوید با این کار ۲۰ کالری انرژی از دست می‌دهید.

طناب زدن راه ساده دیگری برای خوش اندام شدن است. این حرکت که معمولاً در مدارس ابتدایی برای کودکان در نظر گرفته می شود، علاوه بر سوزاندن بیش از ۱۰۰ کالری، باعث تناسب بازوها و پاهای شما می شود. در ضمن، طناب زدن، افزایش چالاکی، توازن و توان شما را هم به دنبال دارد. 

تغذیه مناسب برای خوش اندام شدن

  • 8 تا 10 بار مصرف روزانه مواد غذایی که اسیدهای چرب غیراشباع تک شاخه ای (MUFA) آنها زیاد است مانند زیتون، گردو، فندق و آووکادو.  
  • محدود کردن چربی هایی که اسیدهای چرب غیر اشباع آنها کمتر است مانند روغن ذرت، مارگارین، کره حیوانی، ارده و روغن کنجد.
  • مصرف روزانه یک یا چند بار سبزیجات سبز تیره مانند بروکلی، نخود فرنگی و اسفناج.
  • حداقل یک بار مصرف روزانه سیر، پیاز و تره فرنگی.
  • روزانه مصرف یک قاشق سوپ خوری از گیاهان سبز مثل ریحان، گشنیز، نعناع و ...
  • مصرف روزانه یک یا چند بار سبزیجات قرمز مثل گوجه فرنگی و یا سس آن.
  • مصرف روزانه یک یا چند بار سبزیجات زرد و نارنجی مثل هویج، فلفل دلمه قرمز و کدو حلوایی.
  • مصرف روزانه یک یا چند بار انواع دیگر سبزیجات مانند کنگر، خیار و لوبیا سبز.
  • مصرف روزانه یک یا چند بار میوه های حاوی ویتامین «ث» مثل پرتقال، انبه و توت فرنگی.
  • مصرف روزانه یک یا چند میوه دیگر مانند سیب، موز و انگور.


مطالب مرتبط

10 ماده غذایی برای کاهش چربی های شکم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد