ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

نشانه های بی اشتهایی و پرخوری عصبی

اختلالات تغذیه ای مانند بی اشتهایی و یا پر خوری عصبی سبب تغییر شکل بدن از حالت طبیعی می شوند. افرادی که از بی اشتهایی عصبی رنج می برند عموما از خوردن غذا اجتناب می کنند. در مقابل افرادی که به پر خوری عصبی دچار هستند، عموما با خوردن بیش از حد مشکل دارند که در برخی مواقع معده ی آنها غذای خورده شده را بر می گرداند. شناخت برخی از عوامل این بیماری ها برای کمک به افرادی که مستعد ابتلا هستند می تواند مفید باشد.

امتناع از غذا خوردن

در این نشانه فرد از خوردن غذا اجتناب کرده یا مصرف غذای وی نسبت به گذشته کاهش می یابد.

خوردن بیش از حد

پرخوری برای این افراد عموما در خلوت اتفاق می افتد.این افراد ممکن است غذا را ذخیره کنند و در مکانی به صورت پنهانی تمام ان را برای مقابله با احساس افسردگی و عصبانیت بخورند. در این نوع پرخوری دفع غذای خورده از طریق استفراغ کردن شایع است.

عذاب وجدان

مصرف بیش از حد غذا در افرادی که به پرخوری عصبی دچار هستند اغلب سبب به وجود آمدن حالت عذاب وجدان می شود. این افراد از وضعیت اندام و وزن خود ناراضی هستند و اغلب از آن انتقاد می کنند.

افت شدید وزن

افت شدید و تغییرات ناگهانی وزن نشانه ی بیماری است. کاهش بیش از 15 درصد وزن بدن در زمانی کوتاه می تواند نشانه ای بیماری روحی و یا جسمی باشد. برای مشخص شدن علت این کاهش وزن ناگهانی باید به پزشک مراجع شود و در صورتی مشخص گردد علت آن اختلال تغذیه ای عصبی است باید با یک روان پزشک مشورت کرد.


مطالب مرتبط

پرخوری هیجانی و عصبی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد