ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

چگونه چاق شویم؟

چگونه چاق شویم؟ عمل کردن به نکات زیر موجب میشود به تدریج وزنتان اضافه شود و چاق شوید، اما فراموش نکنید که اضافه شدن وزن با چاقی (انباشته شدن چربی) متفاوت است، پس داشتن یک برنامه ورزشی مناسب، به قوی شدن و شکل گیری ماهیچه ها کمک میکند و برای شما اندامی متناسب به ارمغان می آورد.


 

بعضی از افراد مادرزادی لاغر بدنیا می آیند و یا لاغر بوده و نمی دانند، چگونه چاق شوند. هرچند اکثر افراد بدنبال لاغری هستند، اما خیلی ها هم چاق شدن برایشان آرزو است. بعضی ها برای شرکت در تیم های ورزشی و یا ماندن در تیم نیاز به چاق شدن دارند. بعضی دیگر احساس می کنند که با چاق شدن زیباتر و سالم تر بنظر می رسند. بدون توجه به دلیل شما برای چاقی، چگونگی چاق شدن بدون اینکه بسلامتی شما آسیبی برسد، در مقاله امروز بررسی شده است. 


برای چاق شدن ورزش کنید.

بررسی ها نشان می دهند؛ افراد لاغر در درجه اول باید ورزش کنند بر خلاف باور عمومی که ورزش کردن سبب لاغر شدن لاغرها می شود برعکس باعث افزایش اشتها نیز می شود. افراد لاغر باید در روز ۴۵ دقیقه پیاده روی سریع یا ورزش های سنگین انجام دهند در این صورت اسید معده این افراد بیشتر ترشح می شود و احساس گرسنگی زیادی می کنند.


مواد غذایی زیر را در برنامه غذاییتان قرار دهید

  • نوشیدنی های مقوی حاوی پروتئین، آب میوه ها و یا شیر، میل نمایید.
  • نان های سبوس دارو و تشکیل شده از غلات کامل انتخاب کرده و بهمراه کره بادام زمینی، مربا، عسل و یا پنیر خامه ای میل نمایید.
  • از سبزیجات نشاسته دار (سیب زمینی، نخود فرنگی، ذرت، هویج، کدو و چغندر) استفاده کرده و کم تر از سبزیجات پر آب (بروکلی، گل کلم، کدو سبز، لوبیا سبز و یا خیار) استفاده نمایید.
  • از میوه های سفت (موز، گلابی، سیب، آناناسو میوه های خشک) بیشتر از میوه های آب دار (پرتقال، هلو، آلو، انواع توت ها، هندوانه) استفاده نمایید.
  • هنگام آشپزی از روغن های سالم و با مقادیری بیشتر از قبل استفاده نمایید و از چربی های ترانس اجتناب نمایید.
  • از خوراکی های حاوی پروتئین همچون سویا، بادام زمینی یا کره بادام زمینی، گوشت استیکی، مرغ و یا ماهی تن استفاده نمایید.
  • از چربی ها دوری کنید! اگر چه هدف شما افزایش وزن است، ولی نباید بیش از حد چربی مصرف کنید. سراغ چیپس و شکلات نروید. غذاهای آماده و سرخ کردنی نخورید.


توجه کنید که اگر به کمبود وزن جدی دچار هستید یا به دنبال یک برنامه غذایی صحیح هستید، باید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید.



مطالب مرتبط

توصیه های برای چاق شدن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد