ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

خوراکی های لاغر کننده

میوه ها و خوراکی هایی وجود دارند که میزان سوخت و ساز بدن را بالا برده و به کاهش وزن کمک می‌کند. اگر تمایل دارید با وزنتان را کم کنید با خوردن این مواد غذایی می توانید روند کاهش وزنتان را سرعت ببخشید . در ادامه مطلب با میوه هایی آشنا می شود که سبب کاهش وزن می شوند.


 


توت‌ها

توت‌ها سرشار از فیبر خوراکی هستند. بدن نمی‌تواند فیبر را هضم کند اما به هر شیوه تلاش می‌کند تا کالری موجود در بدن را برای هضم فیبرها بسوزاند. همچنین فیبر باعث می‌شود چربی و کالری ها پیش از آنکه توسط بدن جذب شوند از طریق دستگاه گوارش خارج شوند.


برای آشنایی بیشتر با فیبرها و تاثیر این مواد خوراکی در کاهش وزن مطالب زیر را بخوانید:
تاثیر فیبر در سلامتی و تناسب اندام

با لاغر کننده ای قوی آشنا شوید



غلات با فیبر بالا ( غلات سبوس دار )

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد زنانی که از غلات مصرف می‌کنند ۳۰ درصد کمتر احتمال دارد به اضافه وزن مبتلا شوند. غلات با فیبر بالا نه تنها سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند بلکه به آرامی هضم می‌شوند به طوری که برای ساعت‌ها احساس سیری می‌کنید. همچنین فیبر کمک می‌کند سطح انسولین بدن ثابت بماند.



مرکبات

میوه هایی مثل پرتقال، گریپ فروت و لیموها به دلیل آنکه حاوی ویتامین C‌ هستند کمک می‌کند تا سوخت و ساز چربی ها سریعتر انجام شود. بدن روزانه تنها به ۶۰ میلی‌گرم ویتامین C برای برطرف ساختن نیازهای اساسی خود احتیاج دارد اما افزودن آن به مقدار ۵۰۰ میلی‌گرم همراه با ورزش کردن، چربی سوزی را تا ۳۹ درصد افزایش می‌دهد.



سیر

این ماده مغزی سرشار از فوائد گوناگونی برای سلامتی است که شامل تقویت ایمنی بدن تا مقابله با پیری و بیماری‌ها می‌شود. افزودن سیر به رژیم غذایی حتی به میزان بسیار پایین به فرد کمک می‌کند تا وزن خود را از دست بدهد. همچنین طبق بررسی‌های انجام شده سیر ممکن است تعداد کالری های سوزانده شده در طول فعالیت های روزانه را افزایش می‌دهد در حالی که از تولید چربی بدن می‌کاهد.



پروتئین‌های گوشتی

این نوع پروتئین‌ها سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند و چربی بیشتری را می‌سوزاند زیرا برای هضم کامل آنها انرژی بیشتری نیاز است. نتایج یک بررسی نشان می‌دهد افرادی که رژیم غذایی با پروتئین بالا دارند نسبت به افرادی که از رژیم کربوهیدرات بالا پیروی می‌کنند، بیشتر کالری می‌سوزانند. البته در نظر داشته باشید برای رساندن این پروئین ها به بدن باید از گوشت های کم چرب و گوشت سفید استفاده کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد