ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

رازهایی برای خوش اندام شدن

آنچه به جز هنر بازیگری بازیگران برای بینندگان و طرفداران هنرمندان اهمیت دارد، این است که ستاره های سینما معمولا خوش اندام هستند و اندام زیبایی دارندو برای عده ای سوال این است که این افراد چگونه همواره زیبایی اندام خود را حفظ می کنند و از چه سبک زندگی برای سلامتی و داشتن اندامی زیبا استفاده می کنند. باید به شما بگوییم تغییرات ساده در شیوه زندگی از ورزش کردن گرفته تا یوگا و نخوردن هله هوله و ... ،کمک خواهد کرد که شما بتوانید  10 ، 30 ، حتی 50 کبلو از وزن خود را به سرعت کاهش دهید!


 

 تحقیقات نشان میدهد که افراد باریک اندام اصولا مانند باقی افراد به غذا فکر نمیکنند. دکتر دیوی کاتز (David Katz)استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه ییل (Yale) میگوید: " افراد باریک با غذا رابطه راحت و بدون مشکلی دارند."

 

"از طرف دیگر، افرادی که اضافه وزن دارند مدام به غذا فکر میکنند. آنها تمام اوقات به مقدار و تعداد دفعات غذا خوردن خود توجه میکنند و در نتیجه، زمان صرف غذا از مشغولیات دائمی ذهن و مغز آنهاست."


شما به چگونگی روند زندگی روزمره خود همیشه عادت کرده اید .در صورتی که باید بگوییم ترس از تغییراتی حتی جزئی باعث شده از خواسته های خود دور بمانید . این جمله در مورد رژیم غذایی و به دنبال آن وزن شما هم صدق می کند. مثلا برای شما عادت شده که هر روز در دفتر کارتان شیرینی بخورید و باعث شوید بدون آنکه متوجه باشید کالری دریافتی خود را مرتبا افزایش دهید. 


در این مطلب رازهایی برای داشتن اندامی زیبا به شما می گوییم که بتوانید با کمک این نکات به اندام دلخواه و رویاییتان برسید.


خوردن صبحانه 

صبحانه ای در حدود 300 کالری در روز که یک ترکیب سالمی از پروتئین و غلات سبوس دار باشد بخورید و در طول روز هم یک میان وعده سالم و کم کالری بخورید. برای میان وعده ها هم به جای خوردن انواع اسنک های مضر می توانید یک ساندویچ با کره بادام زمینی طبیعی میل کنید.


وعده های زیاد اما کوچک

اگر در طول روز وعده های کوچک با تناوب بیشتر بخورید، وضعیت تناسب اندام تان در شرایط بهتری قرار می گیرد. خوردن غذاهای کم حجم هر چند ساعت یک بار متابولیسم شما را حفظ کرده و کمک می کند زودتر وزن کم کنید. خوردن وعده های کوچک غذایی همچنین کمتر احتمال دارد شما را به سمت مصرف میان وعده های ناسالم در طول روز ببرد.


آب کافی بنوشید

افراد لاغر اندام آب زیادی مصرف می کنند ... آنها بطری آب خود را هر کجا که هستند با خود حمل می کنند. بطری آب با آنها به ماشین ، داخل کیف پول ، بر روی میز کار و یا  خانه می رود.  آنها حتی اگر دائماً مقدار زیادی آب ننوشند هم  از خوردن قهوه، آب میوه های غیرطبیعی و نوشابه خودداری می کنند !

خانم های لاغردر روز  مقدار زیادی  آب (شاید به همان مقدار که خانم های چاق نوشابه و آب میوه مصرف می کنند!) می نوشند.  آب نقش حیاتی برای افراد لاغر در از دست دادن وزن ایفا می کند و همچنین دارای مزایای زیر است : 

همانطور که مصرف آب را افزایش می دهید ، مقدار چربی را کاهش می دهید. برای سوزاندن چربی اضافی ، آب بسیار مهم است. (آب، سوخت چربی را تسریع می کند). اگر شما در روز حدود 4-3 بطری 500 میلی لیتری از این مایع جادویی بنوشید ، دیگر کاهش وزن برایتان مشکل بزرگی نخواهد بود ... مطمئناًً از اینکه ببینید در هفته ی اول ِ نوشیدن آب، 5 پوند وزن ازدست داده اد متعجب خواهد شد ، ولی این اتفاق خواهد افتاد.


سبزیجات 

با اضافه کردن سبزیجات به غذاها کم کم به این غذاها عادت می کنید، مثلا هنگام درست کردن پیتزا از فلفل سبز به جای سوسیس پپرونی استفاده کنید.


تغییر در روش خرید کردن

خرید تنقلات پر کالری را متوقف کنید. اگر می خواهید یک بسته چیپس یا  آب نبات یا شکلات بخرید ، برای خود اجبار کنید که تا فروشگاه برای خریدن آن پیاده بروید با این کار آنقدر برای خریدن این خوراکی ها عذاب می کشید که دیگر از خریدن چنین مواد غذایی سیر می شوید.


ورزش پیلاتس انجام دهید

در گذشته ورزش پیلاتس برای توانبخشی سربازان مجروح به کار می رفت اما بعد از آن به یکی از راه های تقویت بدن نیروهای غیرنظامی تبدیل شد. شیوه پیلاتس بر ۶ اصل قرار دارد: تمرکز، کنترل، تنفس، دقت، توالی و تنهایی. پیلاتس که روی زمین انجام می شود ویژگی های خاص خود را دارد و با وسایلی مانند توپ، فنر، کش و… انجام می شود اما در نهایت به هیچ وجه حرکات خشن و شدیدی بر ورزشکار تحمیل نمی کند بلکه با مقاومت و به آرامی صورت می گیرد.

« استینگ » یکی از طرفداران ورزش پیلاتس است. او می گوید، پیلاتس برای ایجاد ثبات و استقامت عضلانی بسیار مناسب است و یک راه خوب برای حفظ تناسب اندام است. 


تمرینات یوگا

انجام تمرینات یوگا برای ارتباط درست شما با غذا و سلامتی بدنتان بهترین چیز است. تمرینات آن باید چندین بار در هفته انجام گیرد . پس از مدتی انجام تمرینات یوگا خواهید دید که عادات غذایتان هم بهبود می یابد. حقیقتی که تا به کلاس های یوگا نروید متوجه این حرف نخواهید شد.! 


پیاده روی

سعس کنید هر روز مسافت طولانی ای را پیاده روی کنید و این کار را همه روزه انجام مدهید . حتی در روزهایی که آب و هوا بسیار وحشتناک و بد است هم اگر شده به مدت 10 دقیقه این کار را انجام دهید. استفاده از کفش های ورزشی مورد علاقه هم در بیشتر شدن انگیزه شما برای پیاده روی تاثیر زیادی دارد. به این ترتیب می توانید در طول یک سال 50 کیلو از وزن خود را کم کنید.


چای سبز لاغر نگه تان می دارد

می دانید چرا چای سبز می تواند تناسب اندام شما را حفظ کند؟ چون سرشار از آنتی اکسیدان است، آب بدن را تامین می کند و به دلیل داشتن پلی فنول از رشد سلول های سرطانی پیشگیری می کند. چای سبز به دلیل خواصی که دارد باعث سوزاندن چربی های اضافی در بدن می شود، زیرا از انتقال قند در میکروارگانیسم های چربی جلوگیری می کند و با کاهش سطح چربی بد LDL سطح چربی خوب یعنی HDL را افزایش می دهد. این چای سرعت سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده و به این ترتیب موجب کاهش وزنتان می شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که استرس باعث تحریک اشتهای تان می شود باید بدانید بهتر است در این مواقع چای سبز نوش جان کنید.

یکی از ستارگان سینما که علاقه وافری به چای سبز دارد « جانی دپ » است. او می گوید، عاشق چای سبز است، زیرا خواص بی شماری دارد. هرچند او علاوه بر چای سبز، ورزش را هم جزء برنامه های روزانه اش قرار داده است. زیرا معتقد است ورزش فقط برای کم کردن وزن نیست و فوایدی بیشتر از کم کردن وزن دارد.



مطالب مرتبط
ورزش پیلاتس چیست و چه فوایدی دارد؟

راه هایی برای داشتن ران هایی باریک تر

خواص چای سبز و تاثیر آن در کاهش وزن 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد