ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

چگونه با غذا خوردن چاق شویم

بیشتر مردم در سراسر جهان نگران اضافه وزن خود بوده و درصد کمی نیز از لاغری رنج می‌برند و به دنبال راهی برای اضافه کردن وزن خود هستند. افزایش وزن به طور سالم کار دشواری نیست و می‌توان با تغذیه درست به آن دست پیدا کرد. خبر خوب برای افراد لاغر اندام این است که چاق شدن راحت از لاغر شدن است.

ادامه مطلب ...

رژیم برای کوچک کردن شکم

ناحیه ی پایین شکم و پهلوها دو قسمتی هستند که با ورزش و رژیم غذایی به سختی لاغر می‌شوند. بعضی افراد روزهای متمادی از جدیدترین وسایل لاغری شکم استفاده می‌کنند، در حالیکه هیچ کدام از این روش ها برای لاغر کردن شکم موثر نیست.

ادامه مطلب ...

نشانه های بی اشتهایی و پرخوری عصبی

اختلالات تغذیه ای مانند بی اشتهایی و یا پر خوری عصبی سبب تغییر شکل بدن از حالت طبیعی می شوند. افرادی که از بی اشتهایی عصبی رنج می برند عموما از خوردن غذا اجتناب می کنند. در مقابل افرادی که به پر خوری عصبی دچار هستند، عموما با خوردن بیش از حد مشکل دارند که در برخی مواقع معده ی آنها غذای خورده شده را بر می گرداند. شناخت برخی از عوامل این بیماری ها برای کمک به افرادی که مستعد ابتلا هستند می تواند مفید باشد.

ادامه مطلب ...

بهترین روش کاهش وزن چیست؟

یکی از مشکلات دنیای مدرن کنونی افزایش وزن در اثر کم تحرکی و غذاهای پر کالری است بگونه ای که امروز در حدود 75 درصد جمعیت آمریکا و حدود 55 درصد جمعیت ایران دارای مشکل اضافه وزن می باشند و به دنبال روشهایی برای رفع این مشکل هستند.

ادامه مطلب ...

رژیم غذایی صحیح و اصولی

بسیاری از رژیم های غذایی غذایی مد روز برخی از گروه های غذایی را به جهت کاهش وزن سریع از وعده های غذایی روزانه حذف می کنند. این نوع رژیم ها در دراز مدت اثرات مخربی مانند بازگشت وزن کم شده، پوکی استخوان و ضعف عضلانی را برای بدن به همراه دارند. پس توجه داشته باشید که هدف کاهش وزن و رژیم غذایی که برای دستیابی به این هدف دارید شما را از یک تغذیه سالم محروم نسازد. برای داشتن یک رژیم غذایی صحیح وسالم بهتر است از نکات زیر پیروی کنید.

ادامه مطلب ...

ورزش و کاهش فشار خون

ﻓﺸﺎر ﺧﻮن ﺑﺎ اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﻦ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ و ھﺮﭼﻪ ﺳﻦ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻣﯽ رود اﯾﻦ اﺣﺘﻤﺎل ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻠﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﻓﺸﺎر ﺧﻮن ﺑﺎﻻ ﺷﻮﯾﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯽ ﮔﺮدد اﻣﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﻪ اﻧﺘﻈﺎر ﻧﺸﺴﺖ ﮐﻪ دﭼﺎر ﻓﺸﺎر ﺧﻮن ﺑﺎﻻ ﺷﺪ و ﺑﻌﺪ ﺑﺮای آن اﻗﺪام ﻧﻤﻮد، ورزش ﻣﻨﻈﻢ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از اﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﻓﺸﺎر ﺧﻮن ﺑﺎﻻ ﺑﺴﯿﺎر ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ و اﯾﻦ راه ﺑﻪ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از ﻋﻮارض ﻗﻠﺒﯽ ﻋﺮوﻗﯽ و ﺳﮑﺘﻪ ھﺎی ﻣﻐﺰی و ﻗﻠﺒﯽ ﮐﻤﮏ ﺷﺎﯾﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺣﺘﯽ اﮔﺮ ﺑﻪ ﻓﺸﺎر ﺧﻮن ﺑﺎﻻ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﺎﺷﯿﺪ ورزش ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻣﻨﻈﻢ ﺑﻪ ﮐﺎھﺶ ﺷﺪت ﭘﺮ ﻓﺸﺎری ﺧﻮن در ﺷﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

ادامه مطلب ...

چند درصد از وزنتان را کم کرده اید

بسیاری از پزشکان می گویند افرادی که دارای اضافه وزن هستند تنها با کاهش 10 درصد وزنشان می توانند بهبود قابل ملاحظه ای در وضعیت سلامتشان ایجاد کنند.

ادامه مطلب ...

فواید ورزش صبحگاهی

 آغاز کردن روز با ورزش سبب می‌شود تمام طول روز با نشاط و سرزنده باشید. تحقیقات نشان می‌دهد ورزش صبحگاهی سبب بهبود وضعیت خواب شده و برای متعادل نگه داشتن وزن و کاهش وزن بسیار مفید است.

ادامه مطلب ...

رژیم اتکینز

معروف ترین رژیم لاغری کم کربوهیدرات رژیم اتکینز است، اما این رژیم کاملا با رژیم غذایی مناسب و شیوه زندگی سالم تفاوت دارد.

ادامه مطلب ...

انواع ایروبیک

ایروبیک ورزشی است که به صورت مجموعه های حرکتی قانونمند با برنامه ریزی و ضرب آهنگ خاصی انجام می شود.

ادامه مطلب ...

علاقه مند کردن کودکان به ورزش

فعالیت بدنی منظم می تواند سبب حفظ سلامتی شود،افزایش اعتماد به نفس و تصور مثبت و مناسبی نسبت به خویشتن در فرد شود. با توجه به روند رو به رشد چاقی در دانش آموزان و عواقب و مشکلات ناشی از آن از جمله بیماری های قلبی - عروقی، مشکلات اسکلتی - عضلانی، دیابت و ... لازم است مربیان و والدین توجه ویژه ای به فعالیت کودکان و نوجوانان داشته باشند تا نسل آینده ما در این زمینه با بحران مواجه نشود.

ادامه مطلب ...

کوچک کردن شکم

اگر شخصی مبتلا به سرطان را در مراحل آخر زندگی او دیده باشید، می بینید که تمام چربی های بدن او از بین رفته است، ولی چربی شکم او همچنان وجود دارد پس باید خیلی پشتکار داشته باشید و با تلاش زیاد چربی های شکم را آب کنید. چربی شکم، چربی ذخیره‌ای بدن است، بنابراین مقاوم ترین چربی در برابر رژیم لاغری و ورزش می باشد.

ادامه مطلب ...