ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

توصیه هایی برای افراد مبتدی در یوگا

مسلما درباره فواید بیشمار ورزش یوگا برای جسم و روح زیاد شنیده اید و علاقمندید که یوگا را آغاز کنید ، توصیه هایی برای شما که در ورزش یوگا مبتدی هستید داریم که به شما کمک می کند در شروع کار از این ورزش دلزده نشوید به سرعت به یک یوگا کار حرفه ای تبدیل شوید. در ادامه مطلب به توصیه های حرفه ای های یوگا که در قالب این 5 نکته گنجانده ایم توجه کنید.


 

 


1- کارتان را جدی بگیرید.

برای موفقیت در یوگا حتما وسایل مورد نیاز از قبیل حوله و زیرانداز را باخود بهمراه ببرید ، یادتان باشد که افرادی که نکات ریز را تمام و کمال رعایت می کنند ، در کارشان موفق ترند. ریچارد فاولدز (Richard Faulds) مدیر سابق کریپالو (Kripalu)، می‌گوید: برای جلو انداختن یادگیری خود می‌توانید به دوره‌های فشرده چند روزه بروید، با این کار طی چند روز در خود تفاوتی احساس خواهید کرد و این تفاوت را در کلاس‌های هفتگیتان به چشم خواهید دید.


2- به خودتان فشار نیاورید.

برای رسیدن به موفقیت در یوگا به خودتان فشار نیاورید. با توجه به میزان قدرت و استقامت بدنی خود تمرین کنید تا دچار آسیب دیدگی نشوید. بارون باپتیست ابداء کننده یوگای وینیاسای قدرتی باپتیست، می‌گوید: در هنگام یوگا کردن به خود فشار نیاورید، حرکات را طوری انجام دهید که موازی با قدرت و استقامت شما پیش برود تا از صدمه دیدن شما جلوگیری شود و همچنین در هر حرکت احساس راحتی کنید.


3- با تمرینات ارتباط حسی برقرار کنید.

مواظب امواج منفی باشید به این معنی که فکر کردن درباره ضعف و ناتوانی ها باعث می شود از تمرینات دلزده شوید.سعی کنید با حرکات یوگا کاملا ارتباط حسی برقرار کنید و در زمان حالت گیری مرتب روی نفس کشیدن تمرکز داشته باشید در اینصورت نتیجه کار تاثیر بیشتری خواهد داشت.  آنا فارست مبدع یوگای فارست می‌گوید: مواظب حالتی که من نام آن را خودآزاری گذاشتم، باشید، مدام با خود فکر نکنید که یکسری از حرکات را نمی‌توانید به درستی انجام دهید. این فکر و احساس، تمرین را برای شما ملامت بار می‌کند. هرچه بیشتر تمرکز خود را بر روی حرکات و طرز تنفس خود بگذارید، تجربه‌ای بهتر و هیجان انگیز‌تر خواهید داشت.


4- با خود خلوت کنید

برای شروع تمرینات با خودتان خلوت کنید . کنار گذاشتن موقتی ناملایمات زندگی برای دو سه روز در هفته در کلاس یوگا باعث می شود که تفاوت زیادی در زندگی خود مشاهده کنید.


5- ذهنتان را باز نگه دارید.

زمانی که وارد کلاس می شوید، ذهن خود را برای فراگرفتن باز نگه دارید.روی توانایی های نامحدود خود کار کنید. گورواتما سین خالسا (Guruatma Singh Khalsa) با سابقه ۳۲ سال استادی یوگا می‌گوید: هنگامی که به کلاس می‌روید ذهن خود را باز نگه دارید، با امکانات بی‌حد و اندازه خود ارتباط برقرار کنید و آب بنوشید.





مطالب مرتبط





نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 11:23 ب.ظ

وبتون خیلی جالب و زیباست خوشحال میشم که به وب منم سری بزنید منتظر شما هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد