ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

باورهای اشتباه در مورد کاهش وزن و رژیم های لاغری

آیا در روند کاهش وزنتان دچار رکود شده اید؟ آیا سخت وزن کم می کنید؟ آیا متعجبید که چرا بااینکه کلی وزن کم کرده اید باز هم اندام زیبایی ندارید؟ احتمالا شما هم از برنامه اشتباهی برای کاهش وزنتان پیروی می کنید و این برنامه اشتباه کاهش وزن برگرفته از باورهای غلطی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند. در ادامه مطلب شما را با مهم ترین باورهای اشتباهی که افراد در رژیم کاهش وزن خود دارند آشنا می کنیم.


 

 1) فقط ورزش هوازی است که آدم را لاغر می کند.
 وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، خانمهای بسیاری تصور می کنند برای کم کردن وزن باید مقدار زیادی تمرینات کاردیو (هوازی) انجام دهند. این یکی از متداول ترین باورهای اشتباهی است که باعث می شود به اهداف کاهش وزنتان دست پیدا نکنید. علاوه بر ورزش هوازی تمرینات قدرتی و کار با وزنه نیز می توانند در کاهش وزن و داشتن اندامی زیبا موثر باشند. علاوه بر این ورزش به تنهایی سبب کاهش وزن نمی شود بلکه عاملی که سبب کاهش وزن می شود کمتر بودن میزان کالری دریافتی نسبت به کالری مصرفی می باشد. برای آشنایی بیشتر با فواید ورزش های قدرتی در یک برنامه کاهش وزن این مطلب را بخوانید: 
فواید ورزش های قدرتی ( تقویت کننده عضلات ) برای بانوان


2) صبحانه نخور لاغر می شوی.
شاید یکی از عجیب ترین جملاتی که مورد کاهش وزن تاکنون شنیده ام همین جمله است، صبحانه نخور لاغر می شوی. باید بگویم که نخوردن صبحانه نتنها باعث می شود در طول روز انرژی کمتری برای انجام کارها داشته باشید بلکه گرسنگی حاصل از نخوردن صبحانه شما را برای خوردن یک میان وعده پر کالری هم ترغیب می کند. صبحانه یک وعده غذایی مهم و ضروری است که علاوه بر تامین نیازهای بدن شما برای یک روز کاری، می تواند نقش موثری هم در کاهش وزن داشته باشد. برای آشنایی با فواید صبحانه و نقش این وعده غذایی در کاهش وزن مطلب زیر را بخوانید: 
صبحانه کامل به معنی پرخوری نیست


3)قبل از ورزش هرچی بخوری چاق نمی شویبرخی افراد تصور می کند کالری مواد غذایی که قبل از شروع ورزش کردن، به طور مثال نیم ساعت پیاده روی، مصرف می کنند در طول پیاده روی سوزانده می شود و سبب افزایش وزن نمی شود. باید بگویم که این باوری اشتباه است، مواد غذایی که می خورد در هر زمانی میزانی مشخصی کالری به بدن شما می دهند و فعالیت ورزشی هم میزان مشخصی کالری از بدن شما می گیرد. اینکه قبل از فعالیت ورزشی بخورید یا بعد از آن مهم نیست، بلکه میزان کالری مصرفی و دریافتی مهم است. 


4) این را بخور لاغر می شوی.
توصیه متداولی است. هر کسی یک ماده غذایی یا دارو را به دیگری پیشنهاد می دهد می گوید این خوراکی را هر روز بخور تا لاغر شوی. یکی می گوید قبل از صبحانه سرکه سیب بخور، یکی می گوید قبل از خواب سیب بخور، یکی می گوید قرص لاغری، یکی دیگر می گوید زیره بخوره و هزار توصیه عجیب دیگر. باید بگویم هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی تواند سبب کاهش وزن شما شود. البته منکر این مطلب هم نمی شوم که برخی قرض های لاغری در مدت کوتاهی می توانند شما را به وزن دلخواه برسانند اما این قرص ها در بهترین شرایط نیز دارای عوارض زیادی هستند که مصرف آنها توصیه نمی شود. جهت آشنایی با داروهای کاهش وزن مطلب زیر را مطالعه کنید:
دارو های کاهش وزن و لاغری




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد