ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

جایگزین های امن برای ورزش های سنتی کودکان

دکتر جانی بنجامین مدیر بخش ارتوپدی اورژانس مرکز درمانی ایندین رایدر در فلوریدا می گوید: « مهم است که کودکان را به ورزش و تحرک تشویق کرد و هرگز نمی شود آمار مصدومیت در حین ورزش را صفر کرد. اما می شود کودکان را به انجام ورزش های کم خطرتر تشویق کرد. بیشترین آمار مصدومیت مربوط به ورزش هایی مانند فوتبال و راکبی ست که معمول ترین آسیب دیدگی در این ورزش ها مصدومیت از ناحیه سر است. »
در این مجموعه ورزش هایی امن و کم خطر را برای حفظ سلامت و شادابی کودکان شما توصیه می کنیم.

 

 شنا

شنا یک فعالیت و ورزشی عالی و بسیار نشاط آور برای کودکان بخصوص زمانی که تکنیک ها و مهارت های جدید را یاد می گیرند. اگر این ورزش تحت نظارت دائمی یک مربی آگاه انجام گیرد خطر آسیب دیدگی در آن نزدیک به صفر است.


پیاده روی

در نزدیک محل زندگی اکثر ما محل های مناسبی با شیب کم وجود دارد که برای کوهنوردانن کوچک ما بسیار مناسب است. پیاده روی در محیط های کوهستانی راه مناسبی برای  آشنا کردن کوددکان با گیاهان و حیوانات در محیط زیست است. این ورزش مناسب کودکان بالای 4 سال می باشد. یک توصیه: یک دوبین و یک دفتر یادداشت با خود بردارید تا بچه بتوانند ار آنچه می بینند عکس بگیرند و ماجراجویی های  خود را یادداشت کنند.


بدمینتون

بدمینتون ورزشی است که در کشور ما کمی نادیده گرفته شده است. اما این ورزش یک تفریح بسیار خوب برای بچه ها و بزرگسالان است. بچه ها از ضربه زدن در این ورزش لذت خواهند برد. یادگیری بدمینتون باعث هماهنگی حرکت دست و چشم می گردد و حرکت به اطراف با یک راکت در دست یک تمرین بدنی مناسب خواهد بود. والدین از دیدن اینکه بچه ها از انجام این ورزش چقدر لذت می برند شگفت زده شوند.


یوگا

دیدن کودکان در حین تمرین یوگا کمی شگفت آور است. یوگا برای افراد در هر سنی مناسب است. یوگا ورزشی کاملا بی خطر است که باعث افزایش انعطاف پذیری و قدرت بدنی می شود.
  

هنرهای رزمی

ورزش های رزمی غیر مبارزه ای (مانند هنر رزمی آیکیدو aikido) فواید بسیار زیادی برای بچه ها دارند. این سبک ها به فرد آموزش می دهند که چگونه مهاجمان را بدون آسیب فیزیکی از خود دور کنند و فراری دهد. با شرکت در تمرین های ورزش های رزمی کودکان  انعطاف پذیری بالایی به دست می آورند و در وضعیت جسمانی مطلوبی به دست می آورند. در این ورزش ها در هنگام ورود و خروج از کلاس بچه ها باید اجازه بگیرند این ورزش ها احترام را هم به آنها آموزش می دهد.


رقص

برای اینکه کوکان بدون اینکه به خودشان آسیب بزنند، بتوانند ورزش کنند و مهارت های اجتماعی را یاد بگیرند کلاس های رقص یک راه فوق العاده است. این روز ها کلاس های  رقص در هر جایی پیدا می شود و اگر در شهر شما از این کلاس ها وجود ندارد به راحتی می توانید یک  DVD آموزشی مناسب برای سن فرزندتان پیدا کنید. پدران و مادران با استفاده از این DVDها می توانند هر جلسه یک یا دو نکته را به کودکشان آموزش دهند و کل خانواده از یک ورزش شاد لذت ببرند.


سنگ نوردی

برای تناسب اندام، سلامت جسمانی، غلبه بر ترس از ارتفاع و به دست آوردن هماهنگی بین دست ها و چشم ها سنگ نوردی یک راه بی خطر و مناسب است. اگر این ورزش زیر نظر یک مربی آگاه و با دانش صورت گیرد احتمال آسیب دیدگی بسیار کم است. این ورزش بسیار مفرح است و با القاء حس انجام یک کار بزرگ به کودک، سبب افزایش اعتماد به نفس وی می گردد.




مطالب مرتبط

تغذیه سالم را در خانه به کودکان آموزش دهید 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد