ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

فواید پیلاتس

پیلاتس بدون در نظر گرفتن سطح توانایی و آمادگی جسمانی فرد تغییرات مهم و متمایزی در عضلات و سطح سلامت عمومی بدن ایجاد می کند. 

ادامه مطلب ...

ورزش و سلامت

تحقیقات بسیاری نشان داده است که ورزش علاوه بر اینکه ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی است رابطه نزدیکی با سلامت روانی و بویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های روانی دارد. ورزش از اضطراب و افسردگی می‌کاهد و  اعتماد به نفس را افزایش می دهد. ورزش بویژه در سنین کودکی و نوجوانی مفر سالمی برای آزاد کردن انرژی‌های اندوخته شده است و این خود بسیار لذت‌بخش و آرامش‌دهنده است... 

ادامه مطلب ...

تامین ویتامین B12 لازم در رژیم غذایی گیاهخواران

 کمبود ویتامین B12 می تواند باعث بروز کم خونی و آسیب به سیستم عصبی شود.
تنها منابع قابل اطمینان ویتامین B12 برای گیاهخواران غذاهای غنی شده با این ویتامین (از جمله شیر های گیاهی، برخی از تولیدات سویا و بعضی از دانه های غلات که در صبحانه به مصرف می رسند.) و مکمل های ویتامین B12  هستند.
ادامه مطلب ...

ورزش و تغذیه سالم دو راه مقابله با بیماری های قلبی

قلب اندام بسیار حساسی است که کارهای مهم و حیاتی را انجام می دهد . سلامت قلب، زندگی انسان را دوام بخشیده و او را دراجرای کارهای روزانه، توانمند و شاداب می کند. زندگی ماشینی امروز، آلودگی هوا، کم تحرکی و تغذیه نامناسب، خطرهای بی شماری برای قلب دارند و قربانیان بسیاری نیز گرفته اند. ورزش و تغذیه سالم دو راه مناسب برای حفظ سلامت قلب می باشند.

ادامه مطلب ...

تامین ویتامین مورد نیاز بدن

به طور کلی، ویتامین‌ها از جمله مواد مغذی هستند که بدن برای رشد، سلامت و حفظ عملکرد طبیعی خود به آنها احتیاج دارد. لازم به ذکر است که بدن به تنهایی قادر به ساخت این مواد نبوده و لازم است از طریق مواد غذایی و یا از طریق مکمل‌های غذایی- دارویی نیاز خود را تامین کند.

ادامه مطلب ...

منابع پروتئین برای گیاهخواران

یکی از مهم ترین مسائل در رژیم گیاهخواری، تامین پروتئین لازم است. همانطور که می دانیم بیشتر پروتئین، در منابع حیوانی است. پروتئین جزو اساسی هر گونه رژیمی می باشد ، طوری که اگر رژیمی فاقد پروتئین باشد، رژیم صحیحی نیست و فرد رژیم گیرنده را دچار کمبود پروتئین می کند و بیماری های حاصله از این نوع کمبود پیدا می شود. ادامه مطلب ...

خودتان را زیاد وزن نکنید

زیاد وزن کردن و مشاهده نوسانات وزن سبب دلسرد شدن شما از برنامه کاهش وزنتان می گردد. سعی کنید خودتان را به صورت هفتگی و در ساعات معینی وزن کنید. ادامه مطلب ...

پرخوری هیجانی و عصبی

خوردن احساسی، روشی برای مقابله با حس ترس، استرس، ناامیدی و تنهایی است.افرادی که دچار خوردن احساسی هستند، احساسات خود را با روی آوردن به غذا برطرف می‌کنند. به عبارت دیگر به دلیل مسائل احساسی به خوردن رو می‌آورند. در ادامه مطلب با دو نوع از رایج ترین اختلالات تغذیه ای، پرخوری هیجانی و پرخوری عصبی آشنا می شوید.

ادامه مطلب ...

تغذیه مناسب برای مقابله با احساس خستگی

اگر صبح ها دلتان نمی خواهد از رختخواب بیرون بیایید، تمام طول روز خمیازه می‌کشید، بدنتان کوفته و بی‌رمق است و همه‌اش می‌خواهید یک گوشه بنشینید یا بخوابید، احساس می کنید انرژی‌تان کم است و حوصله کار و فعالیت ندارید، تمام این حالات بد به این دلیل است که احساس خستگی می‌کنید، آن هم بدون هیچ دلیل خاصی. در ادامه مطلب مواد مغذی را به شما معرفی می کنیم که کمبود هر یک از این مواد منجر به بروز حالت خستگی در فرد می گردد.

ادامه مطلب ...

چگونه خوش اندام شویم

برای اینکه اندامتان تغییر قابل ملاحظه ای پیدا کند، لازم نیست که حتماً به اندازه یک دونده ماراتن بدوید و یا از یک کوه بلند بالا بروید. در واقع توصیه می کنیم برای رسید به تناسب اندام هیچ گاه یک مرتبه به ورزش سنگین نپردازید، بلکه قدم به قدم پیش بروید. در نظر گرفتن اهداف کوچک، یک روش بسیار موثر برای سوزاندن چربی و داشتن عضلات خوش فرم و خوش اندام شدن است.

ادامه مطلب ...

5 راه برای افزایش متابولسیم بدن

اگر در طی یک رژیم غذایی به ثبات وزن رسیده‌اید، راه‌هایی وجود دارد که بتوانید باز هم به راحتی وزن کم کنید، راهکارهایی که منجر به افزایش سوخت انرژی ( متابولیسم ) در بدن می‌شود، مانند افزایش عضلات بدن با ورزش، خوردن غذا در وعده های منظم و ...

ادامه مطلب ...

اهمیت تغذیه سالم در سلامت و کاهش وزن

خوردن غذاهای سالم یکی از راحت ترین راه ها برای کاهش وزن است. دلیل اینکه بسیاری از افراد چاق نمی تواند وزن کم کنند این است که آنها تمایل به خوردن غذاهای چرب و شیرین دارند. هنگامی که غذای سالم بخورید و ورزش کنید متوجه خواهید شد که کاهش وزن کار آسانی است.

ادامه مطلب ...