ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

5 راه برای افزایش متابولسیم بدن

اگر در طی یک رژیم غذایی به ثبات وزن رسیده‌اید، راه‌هایی وجود دارد که بتوانید باز هم به راحتی وزن کم کنید، راهکارهایی که منجر به افزایش سوخت انرژی ( متابولیسم ) در بدن می‌شود، مانند افزایش عضلات بدن با ورزش، خوردن غذا در وعده های منظم و ...

1- عضله بسازید

یکی از سوخت‌های اصلی عضلات بدن، چربی ذخیره شده در بافت چربی است. چربی های بدن در طی یک ورزش آرام و طولانی از بافت چربی جدا شده و به بافت های عضلانی برای سوختن و تبدیل شدن به انرژی منتقل می شوند. هرچه شما تارهای عضلانی بیشتری را به کار گیرید، مقدار اسید چرب بیشتری می‌سوزد؛ در نتیجه کالری بیشتری را طی ورزش از دست می‌دهید. حتی پس از ورزش هم برای ساعاتی این سوخت چربی ادامه دارد. با کاهش محتوای چربی بدن، گردش خون آسان تر شده و شما احساس شادابی بیشتری می‌کنید. البته مراقب باشید که پس از ورزش، غذای اضافه دریافت نکنید تا هر آنچه در بدن شما سوخته است به جای اول باز گردد.

بهترین ورزش برای این منظور ورزشی است که شدت متوسطی داشته باشد؛ که به آن ورزش هوازی می گویند بدین ترتیب که در طی ورزش ضربان قلبتان بالا برود و به راحتی تنفس کنید. از جمله این ورزش‌ها؛ دویدن، شنا، دوچرخه سواری، قایقرانی و پیاده روی تند است.

2- صبحانه بخورید

انستیتوی ماساچوست گزارش می دهد که خوردن صبحانه سالم، فرآیند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

3- چای سبز بنوشید

نوشیدن چای سبز مزایای ترکیب کافئین و کاتچین را با هم دارد. تحقیقات نشان میدهد که ترکیب این دو، متابولیسم را برای چندین ساعت افزایش میدهد. نوشیدن 2 تا 4 فنجان چای سبز باعث سوختن  17% کالری بیشتر میشود.

4- غذای تند مصرف کنید

غذاهای تند حاوی ترکیباتی هستند که متابولیسم بدن شما را افزایش میدهند. این اثر موقتی است اما اگر اغلب غذای تند بخورید اثرات مفید آن بیشتر است. برای اثرات سریع پاستا، خورش ها و خوراک هایتان را با پرهای فلفل قرمز ادویه دار کنید.

5- آب بنوشید

مطالعات نشان داده است افرادی که روزانه 8 لیوان آب می‌نوشند متابولیسم پایه بالاتری نسبت به افرادی دارند که روزانه 4 لیوان آب می‌نوشند. یعنی با یک رژیم ثابت در هر دو گروه، افرادی که بیشتر آب می‌نوشند سالانه 3 کیلوگرم بیشتر، وزن از دست می‌دهند. بهترین زمان نوشیدن آب برای لاغری پیش از صبحانه است. اگر دو لیوان آب پیش از صبحانه بنوشید هم از مشکل یبوست طی رژیم رها می‌شوید و هم بیشتر لاغر می‌شوید.


مطالب مرتبط

افزایش متابولیسم بدن با چای سبز

افزایش متابولیسم

افزایش متابولیسم (بخش دوم)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد