ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

افزایش متابولیسم (بخش دوم)

در بخش اول این بحث به معرفی متابولیسم و برخی از روش های تغذیه ای برای افزایش آنپرداختیم. در این بخش به ورزش های مناسب برای افزایش متابولیسم می پردازیم.



افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن


بسیاری از افراد به دنبال روش های نادرستی برا ی کاهش وزن هستند و تصور می کنند که تمرینات بدنسازی منجر به ایجاد اندامی حجیم شده و لذا ورزش ها ی هوازی برای آنه مناسب است. این طرز فکر نادرست است در حالی که ورزش های هوازی در کاهش وزن موثر هستند تمرینات بدنسازی موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. کارشناسان ورزشی می گویند تمرینات استقامتی بهرین راه برای افزایش نوده عضلانی و در نتیجه افزایش سوخت و ساز بدن می باشند. 

با ادغام تمرینات استقامتی و هوازی شما به نتیجه بهتری در مورد چربی سوزی و کاهش وزن دست خواهید یافت. 


در رشته تناسب اندام سوخت و ساز بعدی ( after burn ) اصلاحی است که به مصرف کالری های بیشتر توسط بدن بعد از پایان تمرینات ورزشی به کار می رود. به عبارتی تشدید متابولیسم و چربی سوزی سریع تر و بهتر در اثر تمرینات بین 24 تا 48 ساعت بعد از تمرین. تمرینات ورزشی نتنها باعث تسریع متابولیسم در طول تمرین و بعد از انجام این تمرینات می شوند، بلکه به دلیل افزایش توده عضلانی، متابولیسم بدن شما را بالا نگه می دارند. کاهش متابولیسم در اثر افزایش سن موضوعی عادی است. میزان کاهش متابولیسم در زنان شدید تر از مردان بوده، ولی با تغذیه درست و تمرینات ورزشی مناسب می توان این روند را بهبود بخشیده و از بسیاری از عوارض سالمندی همچون پوکی استخوان و بیماری های قلبی جلوگیری کرد. 


نکته حائز اهمیت بعدی اینکه باید مطمئن شوید تا انرژی دریافتی شما متناسب با نیاز های بدنتان است. به همین دلیل همراه با کاهش وزن باید انرژی دریافتی و مصرفی خود را تنظیم کنید و با مصرف بیشتر غذاهای صحیح و مناسب متابولیسم خود را تسریع کنید.




مطالب مرتبط

افزایش متابولیسم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد