ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

بهترین غذاها برای ساخت ماهیچه

برای ساخت ماهیچه بدن به کالری نیاز دارد. کیفیت کالری دریافتنی باید به گونه ای باشد که ساخت چربی ها را حداقل و مواد مغذی لازم برای ساخت ماهیچه ها را تامین کند. بهترین غذاها برای ساخت ماهیچه غذاهای پر کالری هستند که پروتئین، چربی و کربوهیدرات لازم برای ساخت ماهیچه را تامین کنند. ادامه مطلب ...

بیماران مبتلا به آسم می توانند ورزش سبک انجام دهند

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که ورزش نه تنها برای بیماران مبتلا به آسم بی خطر است بلکه می تواند بروز نشانه های این بیماری و یا حملات آسمی را در بیماران کاهش دهد.
ادامه مطلب ...

توصیه هایی برای افزایش حجم عضلات

برای افراد لاغر اندامی که می خواهند چاق شوند و حجم عضلاتشان را افزایش دهند تمرین های بدنسازیمهم هستند، اما فقط یک بخش از فرآیند ساخت عضله هستند. اگر شما می خواهید عضلاتی قوی و سالم داشته باشید به یک تغذیه درست هم نیاز دارید.

ادامه مطلب ...

تمرینات ایروبیک یا هوازی و اصول آن

به انواع ورزشهایی که بطور مستمر و طولانی مدت (بیش از 2 دقیقه) طول میکشند و ضربان قلب در هنگام تمرین کمتر از 70درصد حداکثر ضربان قلب میباشد تمرینات هوازی و یا زیر بیشینه گفته میشود. دویدن و پیاده روی دوچرخهسواری، شنا در مسافتهای طولانی، از انواع تمرینات هوازی هستند. 

ادامه مطلب ...

راه هایی ساده برای سوزاندن چربی های شکم

همه چربی های بدن یکسان نیستند. چربی ها به دو دسته تقسیم می شوند چربی های زیر جلدی که درست زیر پوست بدن هستند و چربی های احشایی که در اطراف ارگان های حیاتی مثل قلب و در ناحیه شکم تجمع می یابند. مطالعات نشان داده اند که چربی های احشایی خطرناک تر از چربی های زیر جلدی هستند.

ادامه مطلب ...

ویتامین ها و املاح معدنی موثر در کاهش وزن و تناسب اندام

اگر به دنبال وزن ایده‌آل هستید و می‌خواهید خوش تیپ باشید این مطلب به دردتان می‌خورد. باید بدانید برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند به لاغری و کاهش وزن کمک کنند. ادامه مطلب ...

تاثیر لبنیات در کاهش وزن و لاغری

یکی از سوالاتی که در هنگام رژیم کاهش وزن مطرح است آنست که آیا حذف لبنیات به کاهش وزن کمک می نماید یا نه؟ خیلی از افراد چاق با این تصور سعی می نمایند که شیر و لبنیات را برای سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن خود از رژیم غذایی شان حذف نمایند. عده دیگری نیز به بهانه حساسیتت به شیر آن را از برنامه غذایی خود حذف می کنند.

ادامه مطلب ...

نقش چربی ها و روغن ها در یک رژیم غذایی سالم

روغن‌ها و چربی‌ها نقش مهمی را در تغذیه ما ایفا می‌کنند. با اینکه مصرف زیاد آن‌ها خطر اضافه وزن و بیماری‌های قلبی و عروقی و بعضی از انواع سرطان‌ها را افزایش می‌دهد، ولی وجود مقدار کافی و استاندارد از روغن و چربی در رژیم غذایی برای سلامت بدن ضروری است. روغن‌های گیاهی مایع با دارا بودن مقادیر کافی از اسیدهای چرب غیر اشباع و نداشتن کلسترول، مناسب‌تر از روغن جامد هستند.

ادامه مطلب ...

دارو های کاهش وزن و لاغری

مسأله قرص های لاغری که اکنون تبلیغات زیادی برای ترویج آن صورت می گیرد، سئوال بسیاری از افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی است. مطمئناً شما هم در سایت های دیگر یا حتی در داروخانه ها، با این قبیل داروها برخورد کرده اید و این سئوال برایتان مطرح شده که آیا واقعاً داروهای لاغری مؤثرند؟

ادامه مطلب ...

نکاتی ساده برای کاهش وزن و تناسب اندام

هنگامی که صحبت از کاهش وزن و تناسب اندام به میان می آید ذهن بسیاری از افراد به سمت رژیم های غذایی سخت و ساعت ها گرسنگی کشیدن میرود. داشتن اندامی متناسب چندان هم سخت نیست. با داشتن یک رژیم غذایی ساده و ورزش روزانه می توانید به راحتی به اندام دلخواهتان دست یابید. در ادامه مطلب شما را با نکاتی ساده آشنا می کنیم که رعایت کردن آنها کمک زیادی به وضعیت تناسب اندام شما می کند. ادامه مطلب ...

6 ورزش که کالری زیادی می سوزانند

برای کم کردن وزن  باید بیشتر از مقداری که کالری مصرف می‌کنید، کالری بسوزانید، اما روش‌های هوشمندانه‌تر و سریعتری هم برای رسیدن به اهدافتان وجود دارد. 6 ورزش زیر، کارآمدترین تمرینات ورزشی برای کالری‌سوزی و لاغری شناخته شده‌اند. یکی از این ورزش‌ها یا ترکیبی از چند مورد را به طور منظم انجام دهید و خودتان شاهد پایین آمدن سریع وزنتان باشید.


ادامه مطلب ...

اهمیت تغذیه و مصرف آب در کوهپیمایی و دویدن طولانی مدت

برای دست یابی به تندرستی و نشاط راهی دلپذیرتر از دویدن و کوهنوردd آرام و طولانی در پارکها و تپها و کوهای نزدیک منطقه ی مسکونی وجود ندارد.

ادامه مطلب ...