ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

افزایش چربی سوزی با حرکات بدنسازی

بیشتر افراد هنگام کار با وزنه بین حرکات زمانی را استراحت می کنند. با انجام ترکیبی از حرکات در یک بازه زمانی و کاهش یا حذف زمان استراحت، شما می توانید ضربان قلبتان را بالا نگهدارید و چربی سوزی را در هنگام کار با وزنه ها افزایش دهید. با خواندن این مطلب ما به شما می گوییم که چگونه در باشگاه بدنسازی یا منزل هنگامی که با وزنه ها کار کنید تا چربی سوزی بدنتان افزایش یابد. ادامه مطلب ...

تاثیر ورزش در کاهش وزن

ورزش مهمترین فعالیتی است که چربی سوزی را افزایش میدهد.زیرا انجام منظم تمرینات ورزشی باعث گسترش توده ماهیچه ای شده و توده ماهیچه ای در مقایسه با توده چربی ، در حالت استراحت انرژی بیشتری مصرف میکند.یعنی هرکس توده ماهیچه ای بیشتری داشته باشد ،سوخت و ساز بالاتری دارد و بیشتر چربی میسوزاند.

ادامه مطلب ...

اثر ورزش بر بیماری های قلبی

یکی از علل اصلی و مهم مرگ ومیر در جهان (خصوصا در کشورهای جهان سوم و از جمله ایران) بیماری های قلبی و سکته قلبی است. سکته قلبی در اثر تنگی شدید و انسداد عروق تغذیه کننده عضله قلب (عروق کرونر) به وجود می آید. علت اصلی و مهم تنگی و انسداد عروق کرونر قلب، سفت و سخت شدن جدار عروق کرونر یا تصلب شرائین است و عوامل موثر و مساعدکننده بیماری های عروق کرونر عبارتند از: افزایش چربی های مضر خون (LDL-VLDL) افزایش فشار خون، مصرف سیگار، عدم تحرک، بیماری قند، چاقی - فشارهای روانی و ارث. تحقیقات و مطالعات نشان داده اند که فعالیت های بدنی و ورزش مناسب و طولانی مدت در پیشگیری از بیماری های قلبی دخالت دارد و میزان مرگ و میر در اثر سکته قلبی در میان ورزشکاران 25 درصد کمتر از افراد غیرورزشکار و عادی می باشد.

ادامه مطلب ...

تغذیه مناسب برای عضله سازی

تمرین های بدنسازی اگر شما می خواهید که عضلاتی قوی و سالم داشته باشید مهم هستند، اما فقط یک بخش از فرآیند ساخت عضله هستند. اگر شما می خواهید عضلاتی قوی و سالم داشته باشید به یک تغذیه درست هم نیاز دارید. ادامه مطلب ...

اصول پیشگیری از بیماریهای قلب و عروق در افراد دیابتی

دیابت با افزایش قند خون ایجاد می شود. علت این بیماری معمولا کاهش میزان ترشح هورمون تنظیم کننده قند خون (انسولین) یا اختلال در عملکرد انسولین است. در صورت عدم کنترل بیماری دیابت عوارض درازمدت این بیماری می تواند به اختلالات قلبی ـ عروقی، بینایی، نارسایی و از کارافتادگی کلیه ها و بروز زخم های پوستی بویژه در پاها و آسیب های عصبی منجر شود و در نهایت صدمات جبران ناپذیری مانند کوری، قطع پا و سکته قلبی و مغزی را به دنبال داشته باشد. ورزش، رژیم غذایی سالم و داشتن وزن ایده آل در پیشگیری و درمان دیابت نقش مهمی دارند.

ادامه مطلب ...

تاثیر ورزش در پیشگیری از پوکی استخوان

اگر میخواهید استخوان های قوی داشته باشید باید از آنها استفاده کنید. هر چه به استخوان نیروهای بیشتری اعمال شود قویتر میشوند. دقیقاً به همین علت است که فضانوردانی که مدت زیادی در حالت بی وزنی بسر میبرند به علت کاهش فشار وزن بر روی استخوان هایشان بتدریج دچار پوکی استخوان میشوند.

ادامه مطلب ...

بهترین میوه ها برای کاهش وزن

بیشتر میوه هایی که شما می خورید به کاهش وزن کمک می کنند، زیرا دارای کالری پایینی هستند و ارزش غذایی بالایی برای تامین مواد غذایی ضروری بدن برخوردار هستند. خوردن یک تیکه میوه قبل از غذا باعث می شود کالری کمتری مصرف کنید. همچنین توصیه می شود، برای بهرمندی از تمام مزایای آن، میوه اولین چیزی باشد که صبح می خورید. در ادامه مطلب در مورد 5 میوه که به کاهش اشتها و وزن شما کمک می کنند، توضیحاتی داده شده است. ادامه مطلب ...

وزن ایده آل یا وزن دلخواه

شاید شما جزء آن دسته افرادی هستید که قبلا تلاش های های ناموفقی را برای کاهش وزنتان در سنین دبیرستان و یا برای مراسم ازدواجتان داشته اید. فراوانند افرادی که در هنگام مراجعه به کلینیک های کاهش وزن می گویند که عمری است با رژیم لاغری و راه های مختلف کاهش وزن دست و پنجه نرم می کنند. بعضی از افراد برای خود وزنی را جستجو می کنند که سال ها با آن خداحافظی نموده اند، مثلا می گویند من می خواهم به وزن قبل از ازدواج خود بازگردم.

ادامه مطلب ...

چگونه روزانه 600 کالری بسوزانیم؟

تنها را سوزاندن چربی های اضافی بدن سوزاندن مقدار بیشتری کالری از مقدار کالری دریافتی از طریق رژیم غذایی است. اگر کالری مصرفی شما از میزان کالری دریافتی کمتر باشد بدن شما چربی ذخیره می کند. 0.5 کیلو گرم چربی حدود 3500 کالری انرژی دارد و اگر شما بتوانید روزانه 600 کالری بیشتر از میزان کالری دریافتی بدنتان بسوزانید، در هفته بیش از 0.5 کیلوگرم وزن کم خواهید کرد. سوزاندن روزانه 600 کالری نیازمند یک برنامه ورزشی منظم است.

ادامه مطلب ...

چگونه عضلات شکم را تقویت کنیم؟

اگر شما به امید داشتن شکمی متناسب با عضلات تفکیک شده ورزش می‌کنید تنها نیستید. ورزشهای شکمی یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین ورزشها هستند که افراد مختلفی از افراد مبتدی تا ورزشکاران حرفه‌ای آنها را انجام می‌دهند. برای رسیدن به این هدف، ورزشهای زیادی هستند که می‌توانید آنها را انجام دهید. اما به جز حرکات ورزشی باید کاری کنید که لایه چربی بدن که روی شکم شما را نیز پوشانده است کاهش پیدا کند تا عضلاتی که خوب شکل گرفته‌اند نمایان‌تر شوند.

ادامه مطلب ...

چه غذاهایی برای سوزاندن چربی های شکم مناسب هستند؟

حتما در مورد آخرین راه ها و روش های کشف شده برای سوزاندن چربی های شکم شندیده اید؟ آیا تا به حال شنیده اید که چربی های شکم خود را با خوردن چربی ها بسوزانید؟ حتما می گویید که این کارممکن نیست. اما بهتر است بدانید که این کار ممکن است . غذاهای مشخصی وجود دارد که با خوردن آنها شما می توانید چربی های شکم خود را بسوزانید. این غذاها چربی های ناحیه شکم را هدف قرار می دهند و شما با قرار دادن این غذا در وعده های غذایی روزانه تان می توانید به راحتی از شر چربی های شکمی راحت شوید.

ادامه مطلب ...

خواص چربی سوزی چای سبز

چای سبز به شما در سوزاندن کالری و کوچک کردن سایز دور کمر کمک فراوانی می کند. چای سبز با خواص منحصر به فرد خود باعث می شود که کمتر احساس گرسنگی کنید و چربی بیشتری بسوزانید. ادامه مطلب ...