ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش سنگین قبل از صبحانه، مفید یا مضر؟

برخی از افراد تمایل به انجام تمرینات سنگین هوازی به صورت ناشتا به منظور کاهش سریع تر وزن دارند. این کار زاییده یک تعبیر نادرست از یک قانون علمی است و ما در این مقاله ابتدا منشاء این اشتباه را تشریح و بعد با دلایل محکمی این استدلال را رد می کنیم و ثابت می کنیم که این سوء تفاهم ساده حتی می تواند برای سلامتی مضر باشد.


ادامه مطلب ...

چگونه در هوای گرم ورزش کنیم

این روزها با نزدیک شدن به فصل تابستان شاید ورزش کردن برای بسیاری از ما سخت شود و حتی بعضی از ما کلا دور ورزش و پیاده روی را خط بکشیم و به فعالیت های ساده تر و فرح بخش تری مثل شنا بسنده کنیم. اما در رابطه با تاثیر گرما بر ورزش و مشکلاتی که می تواند به دنبال داشته باشد نکته ها و توصیه های جالبی وجود دارد.

ادامه مطلب ...

کالری مواد غذایی چیست

کاری به عنوان یک واحد اندازه گیری انرژی شناخته می شود، که بیشتر برای مشخص کردن انرژی موجود در غذاها به کار می رود.

ادامه مطلب ...

تغذیه و ورزش

درست است که ورزش تاثیر بسزایی در بالا بردن کیفیت زندگی انسان دارد، ولی باید آن را به درستی انجام داد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. یکی از عواملی که می تواند در ورزش نقش مهمی داشته باشد، تغذیه صحیح قبل و پس از ورزش است. 

ادامه مطلب ...

وزن ایده آل

هنگامی که شما می خواهید یک برنامه کاهش وزن را شروع کنید ممکن است ندانید که وزن ایده آل شما چند است. ممکن است بگویید هرچه لاغرتر بهتر، بهتر از بدانید که بین وزن ایده آل برای بدن شما و سلامت ارتباط نزدیکی وجود دارد. 

ادامه مطلب ...

انتخاب یک برنامه ورزشی درست

انتخاب یک برنامه ورزشی مناسب که بتواند شما را در رسیدن به وزن و سایز دلخواهتان کمک کند، می تواند مانند برنده شدن در بخت آزمایی باعث خوشحالی شود. اما چنین برنامه ای چگونه در دسترس است؟ برای انتخاب یک برنامه مناسب، رعایت چه نکاتی الزامی است؟

ادامه مطلب ...

افزایش متابولیسم (بخش دوم)

در بخش اول این بحث به معرفی متابولیسم و برخی از روش های تغذیه ای برای افزایش آنپرداختیم. در این بخش به ورزش های مناسب برای افزایش متابولیسم می پردازیم.


ادامه مطلب ...

افزایش متابولیسم

هنگام رشد برخی از ما چاق و درشت بودیم برخی لاغر. در بزرگسالی معلوم می شود که برخی از افراد چاق دچار عارضه کندی سوخت و ساز بدن می باشند.

ادامه مطلب ...

افزایش فعالیت

امروزه در زندگی مدرن، شاهد فعالیت کمتر انسان ها هستیم. ممکن است ساعت ها بدون حرکت در مکانی بنشینیم و به تماشای تلویزیون بپردازیم و یا در حال گشت و گذار در اینترنت باشیم. زندگی بدون فعالیت هم نمی تواند بدون عوارض باشد. عوارضی همچون اضافه وزن، خستگی مفرط و مشکلات جسمی و روحی از این دسته اند. بر طبق مطالعات انجام شده، افراد فعال نه تنها سالم تر از دیگر افراد هستند، بلکه آنها از زندگی شادی برخوردارند.

ادامه مطلب ...

چگونه هر روز ورزش کنیم

همه درباره فواید ورزش کردن زیاد شنیده و می دانند. اما شاید مشکل افراد تبدیل ورزش به یکی از اولویت های زندگی روزانه باشد.


ادامه مطلب ...

کنترل و نگهداری وزن (بخش دوم)

در بخش اول از این مطلب، با شش نکته موثر برای کنترل وزن آشنا شدید. در ادامه می توانید با شش مورد دیگر از سایر مواردی که در مدیریت وزن بدن موثر هستند، آگاه شوید.

ادامه مطلب ...

چگونه کودکان را به ورزش تشویق کنیم

انجام ورزش روزانه کاری است که باید از دوران کودکی آغاز شود . ورزش هایی که به کودکان داده می شود، باید نوعی باشند که به تربیت قوای فکری و نظم روحی آن ها کمک کند.

ادامه مطلب ...