ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

وزن ایده آل

هنگامی که شما می خواهید یک برنامه کاهش وزن را شروع کنید ممکن است ندانید که وزن ایده آل شما چند است. ممکن است بگویید هرچه لاغرتر بهتر، بهتر از بدانید که بین وزن ایده آل برای بدن شما و سلامت ارتباط نزدیکی وجود دارد. 


وزن ایده آل بر اساس قد و اسکلت بدن شما متفاوت است. از روش هایی که در زیر به شما ارائه می دهیم برای به دست آوردن وزن ایده آل بدنتان کمک بگیرید.


وزن ایده آل بر اساس قد


1- ابتدا قدتان را اندازه بگیرید. برای این کار می توانید پشت به دیوار بایستید و با مداد یک خط در بالای سرتان بکشید و ارتفاع این خط تا زمین را اندازه بگیرید.


2- دور مچ دستتان را به منظور به دست آوردن سایز اسکلت بدنتان اندازه بگیرید. با استفاده از چارت هایی که با استفاده از قطر مچ دست و قد سایز بدن شما را تعیین می کنند سایز بدنتان را تعیین کنید. یک راه تقریبی تعیین سایز اسکلت بدن این است که انگشت شست و بلند ترین انگشتتان را به دور نازک ترین قسمت مچ دستتان بپیچید، اگر ای دو انگشت به راحتی به هم رسیدند شما دارای اسکلت و سایز بدن کوچک، اگر به سختی به هم رسیدن سایز متوسط و اگر به هم نرسیدند سایز اسکلت بزرگ دارید.


3-از یک  محاسبه گر وزن استفاده کنید. این محاسبه گر به صورت آنلاین موجود هستند که در منابع لینک چند نمونه از این محاسبه گرهای وزن قرار گرفته است. این محاسبه گر ها بر اساس قد و سایز بدن، وزن ایده آل شما را تعیین می کنند.




مطالب مرتبط:

BMR چیست؟

BMI چیست؟




منابع:

healthcentral

halls

web4health



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد