ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

چه میزان فعالیت بدنی برای من مناسب است؟

فعالیت بدنی برای تمام افراد ضروری می باشد اما شدت و زمان مورد نیاز به سن افراد وابسته می باشد . 



بزرگسالان 

(18تا64 سال)

 

بزرگسالان باید حداقل در طول هفته 2.5 ساعت ورزش هوازی در حدمتوسط و یا 1.5 ساعت ورزش های هوازی شدید داشته باشند. 5 ساعت و یا زمان بیشتری فعالیت ورزشی در طول هفته مزایا بیشتری را برای سلامت افراد بزرگسال به همراه دارد. تقسیم زمان فعالیت هوازی به 3 روز در هفته و حداقل 10 دقیقه زمان برای هرحرکت مناسب می باشد. ورزشی های قدرتی مانند شنا ،دراز نشست و کار با وزنه هم بایدحداقل برای دو روز در هفته در برنامه تمرینی قرار داده شود .





نوجوانان

(6تا17 سال)

 

کودکان و نوجوانان باید حداقل 60 دقیقه در روز فعالیت بدنی داشته باشند . این زمان 60 دقیقه ای میتواند بین ورزش های هوازی در حد متوسط و شدید تقسیم شود ، در هر صورت توجه داشته باشید که حداقل 3 روز در هفته فعالیت بدنی شدید لازم است . به عنوان بخشی از 60 دقیقه ورزش روزانه نوجوانان باید ورزش هایی برای تقویت عضلات مانند کوهنوردی در 3 نوبت در هفته ، فعالیت های تقویت کننده استخوان مانند پرش در3 نوبت در هفته انجام دهند. کودکان و نوجوانان در این سن به جای ورزش دربازه ی زمانی طولانی مدت در زمان های کم و با فشار شدید ورزش می کنند که همین فعالیت شدید در زمان کوتاه نیاز به ورزش در نوجوانان را افزایش می دهد . ورزش برای نوجوانان در این سن باید به صورت مناسب، شاد، سرگرم کننده و متنوع طراحی شود. 


کودکان

(2تا5 سال)


زمان توصیه شده ای برای ورزش و فعالیت بدنی کودکان در این سن وجود ندارد. کودکان در این سن زمان زیادی را به بازی کردن مشغول هستند. فعالیت بدنی کودکان در این سن در زمان های مختلفی ازروز و در بازه های زمانی کوتاه میباشد. برنامه های ورزشی برای کودکان در این سن باید مفرح ، شاد و متنوع طراحی شود. 








منبع:

choosemyplate



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد