ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

چگونه در یک برنامه کاهش وزن چگونه از برنج استفاده کنیم؟

در حالی که برنجی که می خورید به تنهایی عامل افزایش یا کاهش وزن شما نیست، اما نوع برنجی که مصرف می کنید در استفاده بدن از آن برای تامین انرژی موثر است. برنج قهوه ای دارای سبوس می باشد که نسبت به برنج سفید فرآیند گوارش و هضم طولانی تری را طی می کند و برای مدت زمان طولانی تری به شما احساس سیری بیشتری می دهد. 

در هنگام خرید محصولات تهیه شده از آرد برنج بهتر در لیست مواد اولیه آن نگاه کنید که آیا با برنج سفید تهیه شده یا برنج قهوه ای، برنج سفید برای سلامت شما مفید نیست و می تواند سبب افزایش وزن شود.

در زیر توصیه هایی برای مصرف برنج در یک برنامه کاهش وزن وجود دارد.

1 برنج سفید را با برنج قهوه ای ( سبوس دار ) جایگزین کنید. برنج قهوه ای دارای درصد بالایی فیبرمی باشد که تاثیر مهمی در کاهش وزن و تناسب اندام شما دارد.

2 رژیم روزانه شما می تواند شامل 6 تا 11 واحد برنج باشد . هر واحد برنج نصف پیمانه می باشد.

3 هنگام طبخ برنج از روغن زیتون و یا روغن های گیاهی استفاده کنید. روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع می باشد که از منابع چربی توصیه شده می باشد. از مارگارین، کره و انواع روغن های هیدروزنه پرهیز کنید. این روغن ها دارای چربی های اشباع و ترانس می باشند که سبب افزایش وزن و بیماری های قلبی می شوند.

4 20 تا 30 دقیقه ورزش هوازی را در روز انجام دهید. انجام ورزش به کاهش وزن و سلامت شما کمک فراوانی می کند. ورزش های هوازی شامل پیاده روی سریع، دویدن، شنا، دوچرخه سواری و حرکات ایروبیک می باشند.


مطالب مرتبط

تغذیه سالم

تاثیر فیبر در سلامتی و تناسب اندام

غذاهای چربی سوز


منبع:

ehow

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد