ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

پیلاتس ورزشی مناسب برای همه

پیلاتس بدون در نظر گرفتن سطح توانایی و آمادگی جسمانی فرد تغییرات مهم و متمایزی در عضلات و سطح سلامت عمومی بدن ایجاد می کند. 


پیلاتس باعث سفت شدن و برجسته شدن عضلات بدن می شود. همچنین تقویت عضلات پشت و کمر در اثر تمرینات منظم پیلاتس به کاهش دردهای کمر و محافظت از ستون فقرات در هنگام انجام سایر ورزش ها کمک می کند.


آیا پیلاتس با یوگا تفاوت دارد؟

پیلاتس از چه نظر با یوگا تفاوت دارد؟ ژوزف پیلاتس ( بنیان گذار ورزش پیلاتس ) زمانی که این روش تمرینی را ابداع کرد تحت تاثیر زمینه های ورزشی از شرق تا غرب بود و در این راه تلفیقی از ورزش های شرقی و غربی به وجود آورد. و به همبن لت است که این دو ورزش شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند. از تفاوتهای این دو رشته تنفس آن است که در پیلاتس برعکس یوگا بجای اینکه شکم را بادم برآمده کنند آن را به سمت داخل و به شکل منقبض نگه می دارند. بعلاوه در پیلاتس بجای اینکه در حالتهای مختلف ثابت بمانند به انجام حرکات و تمرینات پرداخته می شود و در آخر ورزش پیلاتس رهایی و شل کردن عضلات جهت رسیدن به آرامش روح و روان وجود ندارد بلکه مغز تمام مدت اندام های بدن و حرکت آنها را  در کنترل خود دارد. در ورزش پیلاتس توجه ذهن تنها در جهت تقویت عضلات بدن است و در هیچ مرحله از توجه به بدن دور نمی شود.


آیا پیلاتس با یوگا تفاوت دارد؟



پیلاتس برای چه کسانی مناسب است

ورزش پیلاتس برای مرد، زن در هر گروه سنی و رده توانایی بدنی مناسب است. ورزشکاران تازه کار و آماتور، عاشقان بدنسازی، قهرمانان ورزشی، افراد با ناراحتی های قلبی، بیماران توانبخشی، خانم های باردار همگی می توانند از فواید این ورزش بهره ببرند. استفاده خانمهای باردار از ورزش پیلاتس به شکل ابتدا به ساکن و بدون دارا بودن سابقه ورزشی مانند تمامی ورزشهای دیگر باید با احتیاط و با مشورط پزشک صورت می گیرد ولی در افرادی که سابقه ورزشی داشته و حاملگی سالمی دارند بلامانع است. البته ذکر این مسئله که مربی پیلاتس می بایست به شرایط بدنی شرکت کننده واقف باشد. از آنجا که این ورزش در وضعیتهای ایستاده، نشسته و خوابیده بدون طی مسافت و پرش و جهش انجام می گیرد آسیبهای ناشی از صدمات مفصلی را کاهش می دهد و انجام ان برای سالمندان و افراد با مشکل در مفاصل و سیستم اسکلتی مناسب می باشد.



مطالب مرتبط

ورزش پیلاتس چیست و چه فوایدی دارد؟


نظرات 1 + ارسال نظر
nedanegarss501 سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:04 ب.ظ http://nedanegarss501.blogsky.com

سلامممممممممم...من خیلی وقته دنبال اطلاعاتی درباره ورزش میگردم....پیدا شد دیگه...ایشاا...اگ وقت کنیم حتما بهت سر میزنیم....آپیم.....اگ خواسی بیا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد