ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

رازهای مردم ۱۸ کشور جهان برای پیشگیری از اضافه وزن

فعالیت های روزمره، عادات غذایی و رژیم های سنتی که در اغلب کشورها وجود دارد، برای کمک به کاهش وزن و پیشگیری از اضافه وزن توصیه می شوند. این رژیم های سالم از ۱۸ کشور جمع آوری شده و در ۳ بخش اختیار شما قرار می گیرد. دانستن چنین جزئیاتی مستلزم چندین سال سفر و زندگی در هر یک از این کشورها است. پس در بخش اول این مقاله تنها ظرف چند دقیقه، با چند نمونه از آنها آشنا شوید.


هلند: بیشتر شاه ماهی بخورید



هلندی ها حدود ۸۵ میلیون از این ماهی را در سال می خورند. یعنی حدود پنج ماهی برای هر هلندی در سال. این ماهی ها مانند ترشی تهیه شده سپس به همراه نان ها نرم و پیاز به عنوان ناهار خورده می شوند. ماهی های چربی مانند شاه ماهی ها به علت داشتن مقدار زیاد امگا۳ به کاهش وزن کمک می کنند. این امگا۳، سطح هورمون های استرس که با نام کورتیزول شناخته شده اند را کاهش می دهد. زیرا بالا بودن سطح این هورمون ها باعث افزایش چربی دور کمر می شود. بدن شما با خوردن شاه ماهی یا کنسروهای ساردین کالری کمتری نسبت به خوردن همبرگر یا ماهی های دیگر جذب خواهد کرد. اما بهتر است خوشبو کننده دهان را بعد از خوردن فراموش نکنید.


مجارستان: انواع ترشی را امتحان کنید



مجارها ترشی های خیار، فلفل، کلم و گوجه فرنگی را دوست دارند. این ترشی ها به دلیل سرکه ای که در آن ها استفاده می شود به لاغر ماندن شما کمک فراوانی می کنند. شواهد نشان داده است که اسید استیک موجود در سرکه، به کاهش فشار خون، قند خون و تشکیل چربی کمک شایانی می کند. اگر ترشی را دوست ندارید می توانید سالاد خود را با روغن و سرکه تهیه و میل نمایید.

نروژ: روز تعطیل با خانواده به گردش بروید


این کار عادت اصیل نروژی هاست. روزهای یکشنبه در تابستان، همگی، از کودکان گرفته تا پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها، برای پیاده روی به اطراف شهر رفته و در زمستان به ورزش اسکی در کوهستان می پردازند. اما آمریکایی ها روزهای یکشنبه فاصله بین یخچال تا تلویزیون را برای دیدن مسابقه فوتبال طی می کنند. سُنت نروژی ها را در خانواده خود به اجرا در آورید و حداقل پیاده روی در اطراف منزل و محله را انجام دهید.

بریتانیا: سایز ساندویچ سوپرایزی را کوچک کنید


اگر شما به فروشگاه مک دونالد در لندن بروید، گارسُن سایز ساندویچ مورد نظر برای سوپرایز را از شما نخواهد پرسید. این گزینه زمانیکه کمتر از یک دهم درصد از فروش را به خود اختصاص داد در انگلستان متوقف شد. بریتانیایی ها ساندویچ کوچکتری را ترجیح می دهند. در ایالات متحده آمریکا نیز مک دونالد سایز سوپرایزهای خود را کم کرده است اما هنوز در آمریکا ساندویچ ها نسبت به ساندویچ های بریتانیایی، دارای ۱۰۰ کالری اضافه هستند. هیچ چیز مانند خوردن یک ساندویچ با پنیر اضافه در بریتانیا باعث افزایش وزن نمی شود. اگر ریزبینانه به این مسئله نگاه کنید مطمئناً قبول می کنید که مصرف ۳۰۰ گرم گوشت در روز کمی زیاد است!

اندونزی: در زمان هایی خاص روزه بگیرید


مذهب و اسلام، مردم این کشور را به گرفتن روزه تشویق می کند؛ به نخوردن غذا و آب از صبح تا شب. بعضی از ادیان در اندونزی mutih را امتحان می کنند؛ یعنی فقط خوردن برنج سفید و آب. هر چند کارشناسان روزه را برای کنترل وزن توصیه نمی کنند، اما روزه های کوتاه می تواند در غذا خوردن اعتدال به وجود آورد. دکتر جمیز هیل می گوید ما آمریکایی ها هیچ وقت گرسنه نمی شویم، چرا که وعده غذایی بعدی را بدون آنکه غذای قبلی هضم شود می خوریم. روزه گرفتن برای تمام روزهای سال کار ضروری نیست؛ اما بد نیست برای بهره بردن از مزایای آن، کالری خود را حداقل برای یک روز هم که شده به نصف برسانید.

روسیه: خانه های ویلایی و باغ دار را انتخاب کنید


خانه های ویلایی و باغ ها مکان هایی برای گذراندن زمان ۵۱ درصد از مردم روسیه در تعطیلات و آخر هفته ها هستند. روس ها معمولا سبزیجات و میوه های مورد نیاز خود را از باغ های خود برداشت می‌کنند و از این طریق رژیم غذایی خود را سالم تر نگه می دارند. همچنین روس ها معتقدند هیچ سبزی و میوه ای نیست که باعث چاقی شود.


منبع:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد