ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

موانع ورزش و روش غلبه بر آنها

موانعی که جلوی فعالیت بدنی را می گیرند و روش غلبه بر آن موانع در این مطلب بخوانید.

مشغله من بسیار زیاد است و وقت برای فعالیت بدنی ندارم.

روش هایی را جستجو کنید که از طریق آنها ضمن انجام کارهای خود فعالیت بدنی نیز انجام دهید، مثلا هنگام مطالعه از دوچرخه ثابت استفاده کنید یا هنگام تماشای تلویزیون ایروبیک یا کیک بوکسینگ انجام دهید. سعی کنید برای انجام فعالیت های بدنی قبل یا بعد از کار روزانه برنامه ریزی کنید یا زمانی را با بیشترین بازده برای خود انتخاب نمایید. و به خاطر داشته باشید صرف زمانی کوتاه برای انجام فعالیت بدنی با کاهش فشارهای عصبی و افزایش تمرکز در مدیریت برنامه های کاری به شما کمک خواهد نمود.


انرژی برای انجام فعالیت بدنی ندارم.

انجام فعالیت بدنی در واقع به شما انرژی خواهد داد! از این که بعد از مدت زمان کوتاهی انرژی زیادی در خود احساس خواهید نمود، شگفت زده میشوید.


لوازم مناسب برای انجام فعالیت بدنی ندارم.

فعالیت هایی را انتخاب کنید که به وسایل خاصی نیاز نداشته باشند، مانند آهسته دویدن، قدم زدن یا نرمش. منابعی را در محله خود پیدا کنید که برای استفاده شما آزاد باشند ( مانند پارکها، مراکز تفریحی، استودیوها و باشگاه ها).


نمی دانم چگونه فعالیت بدنی داشته باشم.

با فعالیت هایی شروع کنید که برای انجام آنها نیاز به یادگیری مهارت های جدید نداشته باشید مانند قدم زدن، بالا رفتن از پله یا آهسته دویدن. با دوستانی تمرین کنید که یا مانند شما مبتدی هستند یا تجربه بیشتری دارند و می توانند آنچه را میدانند به شما آموزش دهند. در مدرسه یا محل کار خود خود دنبال باشگاه ها یا تیمی ورزشی که بتوانید در ان عضو شوید، بگردید و در آنها عضو شوید. برای یادگیری کارهای جدید در کلاس های آموزشی مانند کلاس تمرینات مراقبه ای در مرکز محلی یا باشگاه سلامتی خود شرکت نمایید.


فعالیت بدنی خسته کننده است.

فعالیت های مختلف را آزمایش کنید. از آهسته دویدن بیزارید؟ کفش اسکیت را امتحان نمایید. علاقه ای به وزنه برداری ندارید؟ تمرینات مراقبه ای را آزمایش کنید. دوست ندارید در خانه حبس شوید؟ یک فعالیت بدنی در بیرون از خانه را امتحان کنید. فعالیت بدنی به تنهایی بسیار خسته کننده است؟ یکی از اعضای خانواده یا دوست خود را تشویق کنید به شما ملحق شود.


من به اندازه کافی خوب نیستم و خیلی دستپاچه میشوم.

هرکس از جایی شروع میکند. میتوانید فعالیتهایی مانند قدم زدن، آهسته دویدن یا حتى بالا رفتن از پله ها را انجام دهید که با شخص دیگری برخورد نداشته باشید. انجام فعالیت های بدنی با دوستانی که شما را میشناسند و مراقب شما هستند کمک میکند یاد بگیرید و از انجام فعالیت بدون دستپاچگی لذت ببرید.


فعال بودن بسیار پرهزینه است.

فعالیت هایی را انتخاب کنید که به وسایل خاصی نیاز نداشته باشند، مانند آهسته دویدن، قدم زدن یا نرمش کردن. منابعی را در محله خود پیدا کنید که یا کم هزینه یا رایگان باشند، مانند پارک یا برنامه های تفریحی. بررسی کنید که آیا مدرسه یا محل کار شما در تسهیلات محلی سهمی دارد یا خیر. یا دراینترنت یا کتابخانه های عمومی فیلمهای ویدئویی فعالیت های قابل انجام در خانه را پیدا کنید (مانند، تای چی، تمرینات مراقبه ای، کیک بوکسینگ، رقصیدن، ائروبیک).



مطالب مرتبط

فعالیت بدنی روزانه


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد