X
تبلیغات
رایتل
دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1392
توسط: ali

بهـتـریـن جایگـزیـن‌ های بستـنـی که چاق نمی کنند کدامند؟

بستنی به دلیل داشتن کالری بالا از جمله مواد غذایی محسوب می شود که سبب اضافه وزن و چاقی می گردد. اگر از جمله افرادی هستید که عاشق بستنی هستند، اما می خواهند لاغر خوش اندام باشید خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنم.

  



بستنی یکی از خوراکی‌ های خوشمزه‌ ای است که برخی افراد به مصرف بیش از اندازه آن عادت دارند و به قول خودشان عاشق بستنی هستند. یعنی بدون در نظر گرفتن میزان کالری بالای موجود، آن را در تمام میان‌ وعده‌ هایشان می‌گنجانند و نمی‌ دانند که با خوردن همین حجم کم از این خوراکی چرب و شیرین، کالری مازادی به بدنشان می‌ رسد و به مرور زمان دچار چاقی، اضافه‌ وزن و دردسرهای ناشی از آن می‌شوند.  


البته یک فرد سالم و بزرگسال که دارای وزن مناسب و متعادلی است می‌تواند بستنی را گاهی به عنوان میان‌ وعده یا دسر در برنامه غذایی‌ روزانه اش بگنجاند. افزایش مصرف بستنی در برنامه غذایی بچه‌ های بدغذا یا افراد لاغر هم به نظر متخصص آن‌ها بستگی دارد و نباید خودسرانه حجم بالایی از آن را در برنامه غذایی روزانه آن‌ها قرار دهیم. 


بهتر است بدانید برای سوزاندن کالری دریافتی از کمترین حجم بستنی، باید یک ساعت تا یک ساعت و نیم پیاده‌ روی کرد بنابراین اگر نمی‌ توانید برای سوزاندن کالری بستنی به اندازه کافی راه بروید یا فعالیت بدنی داشته باشید، باید میزان کالری دریافتی از سایر خوراکی‌ هایتان را کاهش دهید. مثلاً اگر در روزهای عادی یک بشقاب برنج مصرف می‌کردید، روزی که بستنی می‌خورید، باید مقدار برنج را به نصف و حتی کمتر کاهش دهید. در غیر این صورت، پس از مدتی و با مصرف بستنی‌هایی که سرشار از شکر و بر پایه شیر پرچرب هستند، روز به روز چاق‌تر خواهید شد. گاهی مصرف یک بستنی بزرگ خامه‌ای و سرشار از شکلات می‌تواند بیش از یک وعده غذایی به بدن کالری برساند.


جایگزین های خوشمزه بستنی

پیشنهاد ما به افرادی که می‌خواهند سالم‌ تر زندگی کنند و وزن متعادلی داشته باشند، این است که انواع میوه‌های تازه را جایگزین بستنی در میان‌ وعده‌های خود کنند. میوه ها منابعی غنی و کم کالری از ویتامین ها و املاح معدنی به حساب می آیند. در مورد این میان وعده ها می توان گفت  میوه‌ ها بهترین و مغذی‌ ترین میان‌ وعده و جایگزین خوبی برای بستنی هستند، البته اگر درست و به اندازه مصرف شوند.


انگور یخ زده به عنوان یک میان وعده کم کاری

یک فنجان انگور حاوی مقدار زیادی آب، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. آب موجود در این میوه بخشی از آب مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. همچنین انگور یک منبع خوب ویتامین K و عنصر منگنز به شمار می‌رود. انگور را می‌توانید به منظور ایجاد تنوع به صورت فریز شده میل کنید.