X
تبلیغات
رایتل
جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392
توسط: ali

ورزش ها و حرکاتی ساده برای کوچک کردن باسن

انجام تمرین های مناسب و حـرکـات ورزشـی مـربـوط بـه ایـن قـــسمت از بدن تغییرات چشـمـگیری را در ایـن نـقــطه به وجود می آورد و به شما کمـک می کـنـد تا عضلات باسن خود را به سختی سنگ در آوریـد. حـال بـه چـنـد نـمونه از این حرکات و تمرین های کششـی کـه نـقــش مــهمی را در استحکام بخشیدن به عضلات مختلف پشت شما ایفا می کنند اشاره میکنیم.


 

 


ورزش هایی که سبب کوچک و خوش فرم شدن باسن می شوند


1) کوه پیمایی

کوه پیمایی به شما کمک میکند تا مقادیر زیادی کالری از دست دهید. بالا رفتن از سراشیبی های تند به ویژه در ارتفاعات که هوا رقیق تر است انرژی فراوانی را می طلبد.

همچنین در هنگام پایین آمدن که در سرازیری قرار می گیرید کلیه عضلات باسن به طور ناخودآگاه به کار می افتند.

اگر یک کوله پشتی سنگین را هم بر دوش خود بیندازید، آنگاه یک وزرش پر تحرک بی نظیر را انجام می دهید و به علاوه میتوانید از طبیعت اطراف خود نیز لذت ببرید.


یک فرد ۷۰ کیلویی در یک ساعت کوه پیمایی در حدود ۳۹۰ کالری میسوزاند.


2) دوچرخه سواری

دوچرخه سواری برای حفظ تناسب اندام های مختلف بدن شما مفید است و عضلات ران و باسن را نیز به تحرک وا میدارد. بر روی یک دوچرخه بنشینید و ۳ دقیقه با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت یا ۲ دقیقه با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت رکاب بزنید.

برای از بین بردن هرچه بیشتر کالری میتوانید برای ۳۰ دقیقه به طور مداوم به رکاب زدن ادامه دهید. دوچرخه سواری را میتوانید هم با استفاده از دستگاه های موجود در باشگاه های ورزشی انجام دهید و هم با یک دوچرخه در فضای باز. رکاب زدن به تقویت عضلات باسن کمک می کند.


یک شخص ۷۰ کیلویی در مدت زمانی برابر با ۴۵ دقیقه رکاب زدن در حدود ۳۳۵ کالری می سوزاند.


3) دویدن

دویدن جزء ورزشهای قابل دسترس برای همگان است. یادگیری آن ساده است، باعث کاهش استرس می شود، سبب از دست دادن وزن اضافی می شود و شادی و نشاط را به شما هدیه می کند.

به علاوه تک تک عضلات باسن شما را نیز به حرکت وا می دارد به ویژه زمانی که چندین مانع نیز بر سر راه شما قرار داشته باشد. دو سرعت گزینه ای است برای آن عده که قصد سوزاندن کالری بیشتری را دارند.


یک فرد ۷۰ کیلویی در حین ۱ ساعت دویدن آرام  حدود ۳۰۰ کالری انرژی می سوزاند.


4) پیاده روی

پیاده روی ورزش ساده ای است که میتوان آنرا در هر کجا انجام داد. نیاز به آموزش ندارد و شما میتوانید آنرا در هر زمان که اراده کنید انجام دهید.

می توانید از تپه ها بالا روید و مدت زمان آنرا هر روز بیش از روز قبل افزایش دهید. با این کار می توانید چربی موجود در باسن خود را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهید.


یک فرد ۷۰ کیلویی در حین ۱ ساعت پیاده روی تند حدود ۳۰۰ کالری از دست می دهد.


بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن

  در زیر به بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن اشاره می کنیم

 

1) اسکات پرشی: این حرکت آنچنان روی پایین تنه تان کار می کند که حسابی به درد و سوزش می افتد. این حرکت خیلی سریع نتیجه می دهد.

 

2) لانگز با وزنه: اگر زانو درد دارید این حرکت را انجام ندهید، در غیر اینصورت حرکتی بسیار عالی برای شکل دادن به عضلات باسن است.

 

3) استپ با وزنه: ابتدا با وزنه سبک شروع کرده و کم کم آنرا سنگین تر کنید.

 

4) دویدن روی کوه: یکی از بهترین و محبوب ترین حرکات است.

 

5) دستگاه پرس پا: این دستگاه بدنسازی اغلب کمتر توسط خانم ها در باشگاه استفاده می شود. با کمک این دستگاه و با استفاده از وزنه های سنگین می توانید خیلی خوب روی عضلات باسنتان کار کنید.


حرکات ساده ای که در خانه می توان برای کوچک کردن باسن انجام داد



حرکت اول: بالا بردن پا به سمت بالا


حرکت هایی ساده برای کوچک کردن باسن


به پهلو دراز بکشید همانند تصویر دست چپ را زیر سر بگذارید و دست راست را روی زمین و در مقابل قفسه سینه قرار دهید.پاهای خود را صاف قرار دهید و بدون آنکه قسمت های دیگر از بدن شما حرکت کند پای راست را به آرامی بالا ببرید کمی مکث کنید و پا را به حالت اول برگردانید. این حرکت را در سه ست و هر ست 10 مرتبه برای هر پای خود انجام دهید. پس از مدتی که آمادگی بدنی شما برای انجام این حرکت بیشتر شد می توانید به مچ پای خود وزنه ببندید یا پای خود را برای مدت بیشتری بالا نگه دارید.


حرکت دوم:تاشو


کوچک کردن ران ها و باسن


همانند تصویربه پهلوی چپ دراز بکشید، پاشنه ی پای راست را بر روی پاشنه پای چپ بگذارید زانوها را با زاویه ۴۵ درجه از هم باز و به سمت بالا بکشید. پس از مقداری مکث به حالت شروع برگردید. این حرکت را در سه ست و هر ست 8 مرتبه برای هر پا انجام دهید.


حرکت سوم:بالا بردن ران و باسن


بالا بردن ران و باسن


طاق باز روی زمین دراز بکشید. زانوها را خم و کف پا را روی زمین قرار دهید. دست ها را کاملا" از هم باز کنید. باسن و کمر را بالا بکشید. توجه داشته باشید که کف پاها و شانه ها از زمین جدا نشود. سپس به آرامی به حالت اول برگردید.

 

حرکت چهارم:کراس بدن


کوچک کردن باسن


همانند تصویر در حالت شنا سوئدی قرار بگیرید، پا را مستقیم با زمین نگه دارید و بدن  از سر تا پاشنه کاملا" صاف و در یک خط باشد.عضلات شکم را سفت کنید و به آرامی زانوی راست را به سمت شانه چپ جمع کنید و بعد به حالت شروع برگردید.این حرکت را برای پای دیگر نیز انجام دهید. 




مطالب مرتبط

ورزش ماهیچه‌های کف لگن (Kegel exercises) چیست؟

بهترین راه لاغر کردن شکم و پهلوها





http://www.dayanshop.biz/uploads/images/irnashop/gan/2.jpg

آیا تا به حال خود را در آینه دیده و آرزو کرده اید که یکمرتبه بدون رژیم و جراحی لاغر شوید؟ با پوشیدن این گن شکل بدن و هیکلتان را تغییر دهید


خـرید پستی >> قیمت فقـط : 17900 تـومـان