ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

کاهش چربی های دور شکم با رژیم MUFA

اگر تاکنون در کاهش وزن نواحی شکم . باسن ناموفق بوده اید،غذاهایی را به شما معرفی می کنیم که با خاصیت MUFA توانایی جادویی برای نابودی چربی های ناحیه شکم دارند.


MUFA  به معنی اسید های چرب اشباع نشده است که از منابع گیاهی به دست می آیند. با اسید های چرب اشباع نشده (نوع سالم چربی)، شما می توانید که بدنتان را تغییر دهید به خصوص از پس هدف سختی مثل کاهش چربی های دور شکم نیز برآیید. با غذاهایی که دارای اسید های چرب اشباع نشده می باشند به همراه  یک برنامه غذایی کم کالری به راحتی موفق خواهید شد وزن کم کنید. با استفاده از یک رژیم غذایی کم کالری، چربی های سالم، پروتئین بدون چربی و سبزیجات، بسیاری از افراد می تواند از شر چربی های شکم و باسن رها شوند. 


مهمترین منابع غذایی MUFA


حال بهتر است با مهمترین منابع غذایی MUFA آشنا شوید این غذاها عبارتند از :


بادام

MUFAs و ویتامین E در بادام با یکدیگر در جهت کاهش کلسترول خون عمل می کنند . بادام همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین های گیاهی و فیبر است.در یک برنامه کاهش وزن می توانید 2 قاشق غذاخوری بادام را با ماست کم چرب و توت فرنگی برای یک وعده صبحانه انرژی زا میل کنید.


روغن بذر کتان

روغن بذر کتان بهترین منبع گیاهی اسیدهای چرب امگا-3 است و به کاهش التهاب سیستمیک کمک می کند که محققان بر این باورند که می تواند منجر به بیماری های قلبی، سرطان و بیماری آلزایمر شود.

در یک رژیم کاهش وزن می توانید یک قاشق روغن بذر کتان را به اسموتی (نوشیدنی سالم شامل میوه ، شیرو ... ) خود اضافه کنید تا یک میان وعده سالم برای بعد از ظهر داشته باشید. 


پسته

پسته حاوی لوتئین زیاکسانتین و دو کاروتنوئید است که برای کمک به محافظت در برابر تاثیرات سن و پیری بسیار مفید است. برای تهیه یک میان وعده با پسته 2 قاشق غذاخوری پسته را ½ فنجان پنیر خامه ای و 2 قاشق چای خوری عسل و 2 قاشق شکلات نیمه شیرین مخلوط کنید.


شکلات تلخ یا نیمه شیرین

شکلات و یا به طور مشخص پودر کاکائو ، شامل ترکیباتی است که پتانسیل محافظت در برابر بیماری های قلبی، سکته مغزی، سرطان و دیابت را دارند . 

برای صاف شدن شکمتان 1/4 فنجان شکلات تلخ را آب کرده و آرام آرام روی توت فرنگی تازه بریزید.


روغن زیتون

روغن زیتون برای پخت و پز و سالاد بهترین است زیرا حاوی بیشترین MUFA است ، که با کمترین کلسترول بد " LDL" ، کمترین تاثیر را روی کلسترول خوب" HDL " می گذارد . هرچه سبزتر ، آنتی اکسیدان بیشتر، پس سراغ نوع طبیعی و خالصش بروید. می توانید در همه سالادها و حتی برای پخت و پز از آن استفاده کنید.


گردو

مانند غذاهای دریایی و بذر کتان، گردو حاوی اسیدهای چرب امگا-3 است که به محافظت از قلب وسلامت مغز کمک می کند . برای کاهش وزن این میان وعده آسان را حتما امتحان کنید : 1/2 پیمانه  آناناس کنسرو شده را با 1/2 فنجان پنیر و 2 قاشق غذاخوری گردو مخلوط کنید، تنها 325 کالری دارد .



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد