X
تبلیغات
رایتل
شنبه 9 دی‌ماه سال 1391
توسط: ali

روش های ساده برای افزایش سوخت و ساز بدن

به احتمال زیاد شنیده اید که برای کم کردن وزن باید سوخت و ساز بدنتان را بالا ببرید. در ادامه مطلب چند راه موثر برای افزایش سوخت و ساز بدن و حفظ آن آمده است.

1- مطمئن شوید که به طور غیر عمد و از روی اشتباه خود را در وضعیت متابولیسم محرومیت نگذاشته اید. ( کم غذا خوردن و ساعت های طولانی برای لاغر شدن گرسنگی کشیدن بدن را وارد فاز متابولیسم محرومیت می کند ). اگر این گونه است برای رفع مشکل هرچه زودتر دست به کار شوید.


2- از پرخوری اجتناب کنید. زیرا پرخوری مانع سوزاندن موثر کالری در بدن می شود. پرخوری بدن را مجبور به ذخیره چربی کرده و سوخت و ساز بدن را کند می کند.


3- میزان ماهیچه های بدن خود را افزایش دهید و از درصد چربی بدنتان کم کنید.هرچه حجم ماهیچه های بدن بیشتر باشد سریع تر غذا یا سوخت را می سوزانید. با بالا بردن حجم ماهیچه ها سرعت سوخت و ساز پایه بدنتان را افزایش دهید. برای افزایش ماهیچه های بدن در هفته دو نوبت تمرینات قدرتی مانند کار کردن با وزنه را در برنامه ورزشی جای دهید. از دمبل و دستگاه های بدنسازی استفاده کنید و یا به باشگاه پیلاتس بروید و مطمئن باشید از داشتن بدن ماهیچه ای لذت خواهید برد.


4- مصرف هیچ یک از گروه های غذایی اصلی پروتئین، چربی و کربوهیدرات ها را به طور شدید محدود نکنید. شما باید از همه ی گروه های غذایی به طور متعادل بخورید تا بدنتان سوخت کافی برای بالا نگهداشتن سوخت و ساز را داشته باشد.


5- به اندازه کافی بخوابید. بی خوابی سبب کند شدن سوخت و ساز بدن می شود.


6- از استرس دوری کنید. سعی کنید با روش های غلبه بر استرس، استرستان را کاهش دهید.


7- نفس عمیق بکشید و سعی کنید با تنفس عمیق مقدار زیادی اکسیژن بگیرید. برای برای سوزاند سوخت به مقدار زیادی کالری نیاز دارد.


8-  وعده های غذایی را حذف نکنید.


9- از تماشای بیش از حد تلویزیون خودداری کنید. و یا هنگام تماشای برنامه های تلویزیونی کمی تحرک داشته باشید.


10- هر روز آب کافی بنوشید، نوشیدن 8 لیوان آب در روز سبب افزایش سوخت و ساز بدنتان می شود.


مطالب مرتبط

افزایش متابولیسم

افزایش متابولیسم (بخش دوم)